MSZ (MOSTALZAB) opublikował strategię rozwoju obejmującą lata 2020-2022. Jej głównym celem jest osiągnięcie w okresie realizacji strategii rocznego wyniku netto na poziomie 20 mln zł. W realzacji celu ma pomóc uzyskanie pozytywnych przepływów pieniężnych, zmaksymalizowanie zysku brutto ze sprzedaży oraz redukcja kosztów ogólnego zarządu.
Termin realizacji celu nie został jednak precyzyjnie określony z uwagi na zagrożenia makroekonomiczne wśród których wymieniono m.in.: globalną recesję związaną z utrzymującej się pandemii, problemy związane z pozyskaniem wykwalifikowanych pracowników, zmiany klimatyczne i związane z nimi regulacje, a także utrudniony dostęp do rynków zagranicznych.
„Zakładamy, że w najbliższych latach poziom inwestycji prywatnych będzie znacznie niższy niż w latach poprzednich. Jednak ze względu na presję kosztową transfer produkcji oraz projektowania z Europy Zachodniej do Polski będzie kontynuowany (np. AT, Air Liquide). W związku z tym będzie rósł eksport bezpośredni oraz pośredni” – czytamy w strategii
Spółka zakłada także wzmocnienie relacji z kluczowymi klientami z Europy Zachodniej, rozwój sprzedaży usług serwisowych i remontowych oraz prognozuje utrzymanie lub wzrost publicznych inwestycji infrastrukturalnych.