TLS (TELESTR) poinformowała, że odnotowuje znaczący wzrost ruchu telekomunikacyjnego, w szczególności w zakresie obsługiwanych na systemach inteligentnych firmy infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia, Biura Rzecznika Praw Pacjenta, Głównego Inspektoratu Pracy oraz kilkudziesięciu placówek medycznych.
„Zrealizowano przygotowane wcześniej scenariusze gwałtownego zwiększenia przepustowości sieci, prowadzony jest bieżący monitoring dostosowania infrastruktury i kierowania ruchu. Spółka odczuwa pojedyncze przypadki przeciążenia sieci, na które reaguje na bieżąco. Prowadzone są dalsze pilne prace rozbudowy punktów styku z innymi operatorami” – czytamy w komunikacie
Jednocześnie spółka obserwuje zmniejszone o około 30% zainteresowanie zamówieniami on-line usług komórkowych. Zarząd ocenia jednak, że sytuacja jest przejściowa w szczególności w przypadku usług sprzedawanych w formie elektronicznej (dla większości sprzedawanych pakietów komórkowych nie jest wymagana forma papierowa umów, a wszystkie działania odbywają się w trybie elektronicznym).
Spółka przygotowuje się także na sygnalizowane na bieżąco zwiększone zapotrzebowanie placówek medycznych na usługi call medica (inteligentne kolejkowanie i kierowanie połączeń z rejestracją dzwoniących i nagrywaniem połączeń) i placówek publicznych świadczących usługi informacyjne dla ludności.
„Obecnie Zarząd nie widzi negatywnego wpływu zaistniałej sytuacji na przychody i dochody firmy w dającym się przewidzieć okresie” - dodano
Zaznaczono także, że znacząca części pracowników spółki została skierowana do pracy zdalnej, a spółka jest przygotowana do funkcjonowania nawet w przypadku konieczności całkowitego wyłączenia pracy na terenie biurowca firmy. W takim wypadku zostanie jednak wyłączona możliwość wysyłki nowych kart SIM do klientów. Jak podano, obecnie taka sytuacja nie ma jednak miejsca.