LPP zdecydowało o rezygnacji z rozwoju marki Tallinder, podała spółka. Szacunkowe straty tej marki za cały 2016 rok mogą wynieść ok. 20 mln zł, przy pierwotnie planowanej stracie w wysokości około 1 mln zł.
"Marka Tallinder posiada 8 sklepów działających w Polsce. Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Obecny poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy od początkowych planów i nawet po ich rewizji nie gwarantuje spółce LPP osiągnięcia rentowności marki Tallinder w najbliższych kilku latach. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mogą wynieść około 20 mln zł, przy pierwotnie planowanej stracie w wysokości około 1 mln zł" - czytamy dalej.
Pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP. Natomiast sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017 - do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2016. Pracownicy sklepów Tallinder otrzymają propozycję dołączenia do zespołów sprzedażowych sklepów pozostałych marek LPP, podano również.
Spółka szacuje, że wysokość rezerwy w 2016 r. koniecznej do przeprowadzenia procesu zamknięcia marki Tallinder wyniesie ok. 26 mln zł.
LPP wprowadziło Tallinder - swoją pierwszą markę premium - do portfolio w styczniu br. Miała ona oferować akcesoria, odzież i buty dla zamożniejszych i bardziej wymagających klientów powyżej 30 roku życia.
LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.