CLD (CLOUD), jeden z największych dostawców danych na świecie, opublikował wyniki sprzedaży za październik 2024 roku. Ze względu na zamknięcie Oracle Advertising na koniec września, spółka odnotowała czasowy spadek przychodów ze sprzedaży danych – wskaźnik za październik wyniósł -7% r/r. Dynamika wzrostu w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku wyniosła średniomiesięcznie +13%, co potwierdza, że spółka rozwija się szybciej niż rynek.
- Zgodnie z naszymi przewidywaniami, zamknięcie Oracle Advertising, czyli istotnego podmiotu w globalnym ekosystemie reklamy online, ma czasowy wpływ również na inne kanały dystrybucji danych. Zmiany, które obserwujemy obecnie na rynku, mają tymczasowo negatywny wpływ na dynamikę sprzedaży danych. W długiej perspektywie postrzegamy to jednak jako szansę na przejęcie części rynku, ograniczenie roli pośredników, a w konsekwencji dalszy wzrost organiczny, który jest istotnym elementem naszej strategii - komentuje Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies.
Październik jest pierwszym miesiącem w tym roku z ujemną dynamiką sprzedaży danych Cloud Technologies. Dynamika wzrostu w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku wyniosła średniomiesięcznie +13%, pomimo wysokiej bazy z 2023 roku.
Raportowany wskaźnik obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 28 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2023 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,6 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję.