Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zamknięcie Oracle Advertising zmniejsza dynamikę sprzedaży danych Cloud Technologies

Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies
Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies
Udostępnij

CLD (CLOUD), jeden z największych dostawców danych na świecie, opublikował wyniki sprzedaży za październik 2024 roku. Ze względu na zamknięcie Oracle Advertising na koniec września, spółka odnotowała czasowy spadek przychodów ze sprzedaży danych – wskaźnik za październik wyniósł -7% r/r. Dynamika wzrostu w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku wyniosła średniomiesięcznie +13%, co potwierdza, że spółka rozwija się szybciej niż rynek.

Zgodnie z naszymi przewidywaniami, zamknięcie Oracle Advertising, czyli istotnego podmiotu w globalnym ekosystemie reklamy online, ma czasowy wpływ również na inne kanały dystrybucji danych. Zmiany, które obserwujemy obecnie na rynku, mają tymczasowo negatywny wpływ na dynamikę sprzedaży danych. W długiej perspektywie postrzegamy to jednak jako szansę na przejęcie części rynku, ograniczenie roli pośredników, a w konsekwencji dalszy wzrost organiczny, który jest istotnym elementem naszej strategii - komentuje Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies.

Październik jest pierwszym miesiącem w tym roku z ujemną dynamiką sprzedaży danych Cloud Technologies. Dynamika wzrostu w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku wyniosła średniomiesięcznie +13%, pomimo wysokiej bazy z 2023 roku. 

Raportowany wskaźnik obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie. 

Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 28 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2023 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,6 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus