SWG (SECOGROUP) poinformowała o przyjęciu strategii na lata 2020-2020. Wśród głównych założeń strategii są m.in. koncentracja na produktach wysokomarżowych, systematyczny wzrost rentowności zysku netto do poziomu 4% w 2022 r., ograniczenie nakładów inwestycyjnych do średniego poziomu ok. 11 mln zł rocznie, koncentracja na komercjalizacji technologii wypracowanych w ostatnich latach oraz wzrost organiczny, nie zakładający przejęć innych firm.
Natomiast w perspektywie klienta spółka zakłada m.in.:
„koncentracja na kluczowych branżach w skali całej Grupy (tj. lotniczej, energetycznej, motoryzacyjnej oraz firmach świadczących komercyjne usługi obróbki cieplnej) oraz na kluczowych produktach w ramach 4 głównych segmentów (pieców topialnych - VME, pieców atmosferowych - ATM, pieców próżniowych - VAC, pieców obróbki aluminium i lutowania aluminium w atmosferze kontrolowanej - ALU/CAB) oraz koncentracja na doskonaleniu obsługi serwisowej (segment Aftermarket)” – czytamy w komunikacie
Spółka planuje także udoskonalenie procesu komercjalizacji nowych produktów i technologii, optymalizację kluczowych procesów centralnych, współpracę między segmentami i spółkami, standaryzację materiałową oraz doskonalenie obszaru produkcji.
Ostatnim z elementów strategii jest wprowadzenie systemu motywacyjnego dla pracowników, który zatrzyma w Grupie cennych pracowników oraz będzie wspierał realizację jej celów strategicznych.