Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

DRAGO entertainment pozyskała ponad 1,3 mln zł z kampanii crowdfundingowej

Udostępnij

DRAGO entertainment, producent i deweloper gier PC, zakończył kampanię crowdfundingową, w efekcie której Spółka pozyskała  1,3 mln zł, w tym 0,2 mln zł od inwestora instytucjonalnego. Środki zostaną przeznaczone m.in. na produkcje pięciu symulatorów oraz dopracowanie i wydanie gry typu FPS/survival w klimacie post-apokaliptycznym – FrostFall. W 2020 roku DRAGO entertainment planuje zadebiutować na rynku New Connect.

- 5 grudnia zakończył się drugi i ostatni etap kampanii crowdfundingowej, której celem było zebranie środków na realizację kluczowych działań zaplanowanych przez nas w 2020 roku. Już w pierwszym etapie zbiórki przekroczyliśmy cel minimum i uzyskaliśmy wynik 0,87 mln zł. W kolejnych dniach osiągnęliśmy łączną kwotę  1,3 mln zł, co jest dla nas dużym wyróżnieniem – informuje Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment. – Bardzo cieszy nas fakt, że poprzez kampanię, prowadzoną za pośrednictwem platformy Smartfunds, zdobyliśmy uwagę szerokiego grona inwestorów, którzy w nas zainwestowali. W zbiórce uczestniczył także jeden z inwestorów instytucjonalnych. To dla nas ogromy sukces, który mamy nadzieję pozwoli przyspieszyć rozwój DRAGO entertainment przed planowanym w 2020 roku debiutem na NewConnect. – dodaje Joanna Tynor.

Wśród głównych celów kampanii DRAGO entertainment było pozyskanie środków na produkcję pięciu gier z gatunku symulatorów: Gas Station Simulator, Food Truck Simulator, Airport Contraband, Detective Simulator i Paparazzi Simulator. Premiery tytułów planowane są w 2020 roku.

W pierwszej kolejności do sprzedaży trafi Gas Station Simulator – W niecałe dwa miesiące od umieszczenia zapowiedzi w sklepie Steam tytuł zgromadził ponad 10 tys. użytkowników, którzy zadeklarowali chęć zakupu gry, po jej premierze. Już w pierwszym miesiącu obecności na platformie Gas Station Simulator znalazł się na Global Top Wishlist. To doskonały wynik, który jest dla nas potwierdzeniem, że zainteresowanie graczy naszym symulatorem jest ogromne, a przyjęta przez nas strategia produkcji tego typu gier jest strzałem w dziesiątkę. – informuje Lucjan Mikociak, szef studia i współzałożycie DRAGO enterianment.

Pozyskane od inwestorów środki spółka przeznaczy także na dopracowanie i wydanie swojego kluczowego projektu – gry typu FPS/survival – FrostFall. W 2020 roku tytuł zostanie udostępniony graczom w wersji Early Access  –  Od dłuższego czasu pracujemy nad tym projektem. FrostFall to gra z głęboką historią i dużym, otwartym światem w klimacie post-apokaliptycznym. To, co może spodobać się graczom to na pewno dojrzała, nieoczywista i wielowątkowa fabuła. W kwestiach technicznych zdecydowaliśmy się na rozwiązania, które według mojej wiedzy nie pojawiły się jak dotąd w żadnej innej grze. Jednym z nich będzie dynamiczny system pogody – dla przykładu, jeśli w grze spadł śnieg, a następnie wyszło słońce, gracz będzie mógł zaobserwować roztapianie się śniegu – dodaje Lucjan Mikociak.

DRAGO entertainment, jako developer gier, doświadczenie w branży zdobywało realizując gry na zlecenie. W ubiegłym roku spółka podjęła decyzję o zamiarze tworzenia własnych gier, co było głównym powodem rozpoczęcia kampanii crowdfundingowej. Zbiórka została przeprowadzona na platformie Smartfunds – SmartFunds stworzyliśmy na wzór rozwiązań i dobrych praktyk z rynku zachodniego, szczególnie z rynku brytyjskiego. Trwająca dwa miesiące kampania DRAGO entertainment była pierwszą przeprowadzaną na naszej platformie zbiórką. Tym bardziej cieszy nas uzyskany wynik, który pokazuje olbrzymi potencjał zarówno naszej pracy, jak również całego crowdfundingu, który dynamicznie się rozwija się w naszym kraju. Gratulujemy DRAGO entertainment osiągniętego wyniku, który mamy nadzieję w realny sposób przyczyni się do rozwoju spółki. – mówi Paweł Biedrzycki, założyciel platformy Smartfunds.   

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus