Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mex Polska liczy na rekordową sprzedaż w 2019 roku

Udostępnij

Przez pierwsze 9 miesięcy 2019 roku Grupa Kapitałowa MEX (MEXPOLSKA), właściciel polskich sieci gastronomicznych, wypracowała skonsolidowane przychody na poziomie 56 mln zł – najwyższe w swojej historii. Rekordowy był także zysk brutto oraz EBIT. Skokowa poprawa wyników Grupy to głównie efekt dynamicznego wzrostu popularności konceptów oraz rozwoju sieci lokali.

Przychody Grupy po 3 kwartałach 2019 roku wyniosły 56,4 mln zł (+14,1% r/r), zysk brutto na sprzedaży 9,4 mln zł (+ 21,5% r/r), zysk operacyjny 4,9 mln zł (+5,7% r/r), a zysk netto 3,1 mln zł (+12,9% r/r).

Sieć naszych lokali gastronomicznych rośnie w siłę. Nie chodzi tu tylko o wzrost liczby placówek, ale także o ich popularność. Nieustannie analizujemy rynek i dostosowujemy naszą ofertę do trendów. Widzimy, że coraz więcej zarówno młodych, jak i starszych ludzi decyduje się na jedzenie na mieście. Oczekują oni smacznego jedzenia w dobrej cenie, ale także odpowiedniej atmosfery. To wszystko dostają w naszych zróżnicowanych sieciach gastronomicznych. Dzięki temu bieżący rok jest dla nas bardzo pomyślny i liczymy, że koniec roku będzie rekordowy pod względem sprzedaży – mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska S.A.

Od stycznia do września br. Mex Polska otworzył 8 nowych restauracji, w tym pierwszy lokal Pijalni Wódki i Piwa za granicą. W samym trzecim kwartale otwarto 3 nowe lokale, w tym 2 Pijalnie Wódki i Piwa oraz 1 Prosty Temat. Licząc otwartą w październiku Pijalnię Wódki i Piwa w Żarach, sieć gastronomiczna Mex Polska liczy obecnie 45 lokali.

Pijalnia Wódki i Piwa to sieć o niepowtarzalnym klimacie z okresu PRL, przystępna cenowo i działająca 24 godziny na dobę.  Otwarcie tego konceptu w Berlinie może stanowić bardzo dobry punkt wyjścia na rynek zagraniczny. Nowy lokal znajduje się w dobrej lokalizacji i ma oryginalną, polską ofertę, która przyciąga coraz większą rzeszę klientów zarówno polskich, jak i niemieckich. Jednak do ekspansji zagranicznej podchodzimy bardzo ostrożnie. Zanim podejmiemy próbę tworzenia tam kolejnych placówek, chcemy dobrze poznać tamtejszy rynek, a także przeanalizować inne, potencjalne kierunki. Pamiętajmy jednak, że Mex Polska to nie tylko Pijalnia Wódki i Piwa, ale również inne oryginalne koncepty, które rosną w siłę dzięki korzystnym trendom rynkowym i sprawnemu zarządzaniu – dodaje prezes.

W portfolio Grupy znajdują się 33 lokale Pijalni Wódki i Piwa, 6 restauracji The Mexican, 4 restauracje PanKejk oraz 2 restauracje Prosty Temat. Do końca roku Mex Polska otworzy co najmniej jeden nowy lokal Pijalnia Wódki i Piwa. Otwarcie kolejnych dwóch, w ramach tego samego konceptu, znajdujących się obecnie na zaawansowanym etapie budowy, nastąpi na początku 2020 roku. Na ten okres zaplanowano także otwarcie restauracji The Mexican w Warszawie, tym samym całkowita liczba lokali tego konceptu zwiększy się do 7.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus