- Dzięki uruchomieniu paneuropejskiego sklepu internetowego oraz otwarciom sklepów stacjonarnych w Finlandii, oferta spółki dostępna jest już na 39 rynkach.
- W trzecim kwartale br. LPP wypracowało ponad 2 mld zł przychodu, notując wzrost o 15% r/r.
- W pierwszych 9 miesiącach br. polski producent odzieży zanotował ponad 6 mld zł przychodu, co oznacza roczny wzrost o 13%.
- Pozytywne wyniki finansowe w 3Q19 to zasługa m.in. dwucyfrowych wzrostów sprzedaży internetowej r/r i dodatnich wskaźników sprzedaży porównywalnej.
- Kolejny kwartał z rzędu sprzedaż zagraniczna polskiego producenta była większa od krajowych przychodów.
Po październikowym debiucie w Finlandii oraz uruchomieniu sprzedaży internetowej na kolejnych rynkach europejskich, oferta marek LPP jest już dostępna na 39 rynkach. Salony stacjonarne gdańskiej spółki działają dziś w 25 krajach, a oferta online obejmuje 30 rynków.
Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju sprzedaży wielokanałowej, LPP stawia na rozwój jakościowy sieci stacjonarnej i równolegle inwestuje w e-commerce. - Omnichannel jest naszą odpowiedzią na obecne wyzwania w branży retail oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów. W ostatnich miesiącach otworzyliśmy pierwsze salony w Finlandii i rozszerzyliśmy zasięg internetowy naszych marek o kolejne rynki europejskie. Z naszą ofertą dotarliśmy m.in. do Włoch, Austrii i Francji, gdzie jako debiutanci osiągnęliśmy obiecujące wyniki sprzedaży. Podobnie jak w przypadku sieci stacjonarnej, również w e-commerce dostrzegamy wzrost znaczenia eksportu. Już w trzecim kwartale br. aż 45% sprzedaży w tym segmencie pochodziło z naszych zagranicznych sklepów internetowych – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych.
W trzecim kwartale 2019 roku LPP wypracowało ponad 2 miliardy zł przychodu oraz 140 mln zł zysku operacyjnego, notując jego wzrost o 9% r/r. W analizowanym okresie całkowite przychody grupy wzrosły o 15% - dzięki rosnącej powierzchni salonów stacjonarnych, wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz dodatnim wskaźnikom LFL.
- Jesteśmy zadowoleni z rozpoczęcia drugiego półrocza. Wszystkie nasze marki wypracowały dobre wyniki i to pomimo przypadających w lipcu wyprzedaży. W wyniku wprowadzenia nowej polityki zarządzania towarem przyspieszyliśmy zatowarowanie salonów o jeden miesiąc. Dzięki temu nasi klienci mogli już w sierpniu poznać pierwsze propozycje przygotowane na początek sezonu jesienno-zimowego. Nowe kolekcje spotkały się z ciepłym przyjęciem, co miało wpływ na wypracowanie pozytywnych wyników sprzedażowych – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.
Podsumowując pierwsze 9 miesięcy br. LPP uzyskało ponad 6 mld zł przychodu – o 13% więcej niż rok wcześniej. Spółka wypracowała w tym okresie 393 mln zł zysku operacyjnego, notując tym samym jego wzrost o 22% w skali roku. Zarówno w trzecim kwartale, jak i w pierwszych 9 miesiącach br., spółka utrzymała dynamikę kosztów całkowitych poniżej tempa wzrostu sprzedaży.
Coraz większe znaczenie w strukturze przychodów LPP odgrywa eksport. Kolejny kwartał z rzędu sprzedaż zagraniczna polskiego producenta była większa od krajowych przychodów. W trzecim kwartale br. na jej wartość pozytywnie wpłynął rozwój powierzchni, w szczególności w Europie Południowo-Wschodniej oraz dobre przyjęcie kolekcji przez klientów w krajach Europy Zachodniej. W analizowanym okresie powierzchnia sieci stacjonarnej LPP zwiększyła się o blisko 13 % r/r.
Sprzedaż internetowa w 3Q19 stanowiła ponad 11% przychodów z Polski i prawie 10% sprzedaży Grupy. Zgodnie z planem w 2019 roku polski producent odzieży chce przekroczyć miliard złotych sprzedaży w kanale e-commerce. Zamierza to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje. To z kolei wiąże się także z koniecznością rozwoju logistyki. W ostatnich miesiącach LPP uruchomiło magazyn w Rumunii, dedykowany do obsługi zamówień online. Dzięki Fulfillment Center o powierzchni 22 tys. m2, LPP zyskuje możliwość realizacji dostaw do klientów z Europy Południowo-Wschodniej nawet następnego dnia od transakcji. W 2020 roku gdańska spółka planuje uruchomienie kolejnego magazynu dla e-commerce, tym razem na Słowacji.
W związku z wprowadzoną przez spółkę zmianą sposobu liczenia roku obrotowego, rok 2019 będzie miał 13 miesięcy, a docelowy rok obrotowy od 2020 rozpocznie się 1 lutego. Zmiana ma na celu lepsze dopasowanie sposobu prowadzenia bilansów spółki w ujęciu kwartalnym z cyklem życia kolekcji, tak aby kwartały finansowe odzwierciedlały w pełni sezony modowe. Stąd też ostatni kwartał 2019 roku będzie ujęty w okresie 4-miesięcznym.