EMP (EMPERIA) otworzy łącznie 60-70 nowych placówek w tym roku wobec 100 planowanych wcześniej, wynika z wypowiedzi prezesa Dariusza Kalinowskiego. Spółka pracuje także nad nowym formatem sklepu.
"Zakładaliśmy na ten rok, że otworzymy łącznie około 100 nowych placówek - 20 supermarketów, 30 marketów i około 50 placówek franczyzowych. Bez mini przejęć, tego w tym roku nie uda się zrealizować" - powiedział Kalinowski podczas konferencji prasowej.
"Koniec roku powinniśmy zakończyć z 60-70 otwarciami nowych placówek biorąc pod uwagę obecnie realizowanych harmonogram otwarć" - dodał prezes.
Według niego, dyskusja wokół podatku od handlu detalicznego, szczególnie dotycząca propozycji, czy ma on objąć sklepy franczyzowe spowodowała, że w pierwszej połowie roku znacznie spowolniła dynamika otwarć w tym segmencie.
"Widać odbicie dynamiki otwarć we franczyzie, ale nie uda się nadrobić zaległości z I i II kwartału" - dodał.
Wskazał, że od początku roku, biorąc pod uwagę sierpień spółka otworzyła łącznie 35 nowych placówek. Na koniec II kw. 2016 r. w sieci działało 348 sklepów, w tym 246 supermarkety własne, 70 marketów własnych oraz 32 sklepów franczyzowych.
"Pracujemy nad nowym formatem sklepu typu convenience, który będzie działał pod innym szyldem niż Stokrotka. Zapewniam, że nie jest to kopia Żabki. Będziemy chcieli dalej się wyróżniać w kategorii świeżych produktów" - zapowiedział prezes.
"W ciągu dwóch miesięcy będzie można zobaczyć nowy format naszego sklepu" - dodał.
Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną.