Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

398 mln zł przychodów grupy Oponeo w I pół.'19

Udostępnij

Przychody z zamówień krajowych wyniosły 306,3 mln zł i wzrosły o 12% w relacji do sześciu pierwszych miesięcy 2018 roku. Ich udział w przychodach ogółem wyniósł 77%. Przychody ze sprzedaży zagranicznej przychody wzrosły o 16,3% i wyniosły 91,7 mln zł i stanowiły 23% przychodów ogółem.

Głównym elementem przychodów były przychody ze sprzedaży opon, które wzrosły o 12,7% w stosunku do I półrocza 2018 roku. Wyniosły one 359,8 mln zł i przedstawiały 90,4% całości przychodów ze sprzedaży Grupy. W I półroczu 2019 roku #OPONEO sprzedała 1,5 mln opon, tj. o 9,2% więcej niż rok wcześniej.

- Wzrost ten został zrealizowany mimo 3,7% spadku sprzedaży na całym rynku opon osobowych w Europie – podsumowuje Dariusz Topolewski, Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A.

Odnotowano także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W I półroczu 2019 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała 0,5 mln felg (zarówno aluminiowych jak i stalowych), czyli o 16,2% więcej niż w I półroczu 2018 roku.

W I półroczu 2019 roku skonsolidowany wynik netto w wysokości 8,9 mln zł i był o 22,5% wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 82,8 mln zł, czyli wzrósł o 13,2% w relacji do I półrocza 2018 roku. Tym samym wskaźnik rentowności sprzedaży brutto ukształtował się na poziomie 20,8% w I półroczu 2019 roku. Od 01 stycznia do 30 czerwca 2019 roku Grupa Kapitałowa OPONEO.PL wypracowała zysk brutto w wysokości 13 mln zł wobec 9,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Dynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2019 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 50 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie.

W 2019 roku Grupa OPONEO.PL zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. umacnianie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus