Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Qubic Games zwiększa przychody

Udostępnij

Ponad 2,1 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów wypracował QubicGames w drugim kwartale 2019 r. To prawie 74% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Efekty przynoszą również wcześniejsze inwestycje kapitałowe. Dzięki nim zysk netto spółki w drugim kwartale wzrósł do ponad 1,98 mln zł.

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 4,29 mln zł w pierwszym półroczu 2019 r. (wzrost o 138% wobec analogicznego okresu roku ubiegłego), QubicGames wypracował 0,76 mln zł zysku ze sprzedaży. – Skokowy wzrost przychodów to następstwo przede wszystkim wdrożenia nowej strategii, a w przypadku drugiego kwartału udanej kampanii związanej z 15- leciem firmy.

Do  końca lipca sprzedalismy ponand 1 300 000 gier na Nintendo Switch. Jednocześnie spółka rozpoczęła dynamiczny rozwój zespołu odpowiedzialnego za pozyskiwanie, portowanie i wydawanie gier, co umożliwi w przyszłości pozyskanie i wydanie bardziej rozpoznawalnych tytułów mających dużo większy potencjał rynkowy w przyszłości. Pierwszą z takich gier jest Epistory - Typing Chronicles, która w serwisie Steam ma ponad 2.200 opinii graczy, z czego 95% pozytywnych - podkreśla Jakub Pieczykolan. QubicGames zapowiedział, że  liczba wydanych w 2019 r. gier może sięgnąć 24, a w roku 2020 przekroczyć 30. Tyllko w poprzednim miesiącu QubicGames podpisał ramową umowę na porting i wydanie na Nintendo Swich porfela tytułów z porfolio Vivid Games, a kolejne umowy sa procedowane.

Wymierne efekty przynosi również działalność inwestycyjna QUB (QUBICGMS). Aktualizacja wartości udziałów w firmie SONKA, sprawiła, że zysk netto QubicGames  w drugim kwartale wyniósł prawie 2 mln zł.

– Posiadamy w naszym portfelu również udziały w innych firmach, które są w drodze na NewConnect, choćby Noobz from Poland, który wczoraj ogłosił, że do końca roku zamierza zadebiutować na NewConnect. Wszystkie nasze dotychczasowe inwestcyje były udane, dlatego z uwagą śledzimy rynek i dokonujemy kolejnych. – zapowiada prezes.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus