Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, właśnie przekroczył próg 40 tys. abonentów oraz 60 tys. klientów (abonenci, klienci korporacyjni, a także biblioteki publiczne). Odnotowując przy tym efektowne dynamiki. Liczba abonentów wzrosła rdr. o 52%, a klientów o 54%.
- Od kilku lat systematycznie i zarazem dynamicznie zwiększamy liczbę klientów o ok. 50%. Na dzień dzisiejszy przekroczyliśmy liczbę 60 tys. klientów. Tak dobre rezultaty są bez wątpienia zasługą naszej oferty ebooków, audiobooków i synchrobooków, którą systematycznie budujemy od blisko siedmiu lat. Możemy pochwalić się najobszerniejszym w Polsce katalogiem ponad 61 tys. pozycji w wirtualnej bibliotece Legimi, obsługiwanych na najszerszej gamie urządzeń, w tym popularnym czytniku Kindle – komentuje Mikołaj Małaczyński, CEO Legimi.
Na początku czerwca Legimi uruchomiło rewolucyjną zmianę w postaci Legimi 3.0. Jest to zaprojektowana od nowa platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której w centrum zainteresowania jest użytkownik. Nowa odsłona przynosi oczekiwane zmiany – zarówno pod względem satysfakcji i lojalności klienta jak również lepszego poziomu konwersji nowych użytkowników.
- W Legimi 3.0 postawiliśmy na nowoczesny design, wpisujący się w najnowsze standardy branży technologicznej, który połączyliśmy z odświeżeniem identyfikacji wizualnej marki. Wierzymy, że nowy serwis polepszy nasze KPI, na poziomie zwiększenia konwersji nowych użytkowników oraz obniżenia churn rate. – dodaje Mikołaj Małaczyński.
Spółka utrzymuje wysokie dynamiki sprzedaży zaplanowane w prognozach na 2019 rok, mimo opóźnienia w czasie korzystnych dla branży zmian w podatku VAT. Obecnie za książki elektroniczne użytkownicy płacą o 18% więcej podatku niż za drukowane. Miało się to zmienić od czerwca, jednak ustawodawca opóźnił prace nad wdrożeniem nowej matrycy VAT. Jak donosi „Rzeczpospolita”: „prace w Sejmowej Komisji Finansów Publicznych nad tą ustawą mogłyby się odbyć podczas kolejnego posiedzenia Sejmu planowanego na 17-19 lipca”. Zgodnie z przewidywaniami branży, zmiany w opodatkowaniu mogą zatem wdrożone jednak już we wrześniu.
Aktualnie trwa publiczna emisja obligacji Legimi, której jednym z celów jest wprowadzenie Legimi 3.0 na rynku niemieckim. Zapisy potrwają do 9 lipca. Więcej informacji dostępnych pod adresem https://www.legimi.pl/obligacje/.