Legimi, pierwsza firma w Polsce, która zaoferowała model subskrypcyjny w branży e-książek, ponad miesiąc temu przejęła niemiecką spółkę oferującą e-książki w modelu freemium – Readfy. Aktualnie Legimi prowadzi program pilotażowy dla użytkowników Readfy, mający na celu zachęcenie do usługi premium w postaci abonamentu w Legimi.de. Na ten moment polskiej spółce udało się skonwertować kilkaset użytkowników Readfy. Zintensyfikowane działania marketingowe nastąpią w przeciągu kilku tygodni, zaraz po uruchomieniu Legimi 3.0 w wersji niemieckiej.
Legimi, przejmując Readfy, osiągnęło kluczowy kamień milowy w rozwoju oferty na rynku niemieckim. Rynek ten jest relatywnie hermetyczny i wymagający, toteż koszt pozyskania klienta jest znacznie wyższy niż w Polsce.
- Z racji pewnej specyfiki rynku niemieckiego zdecydowaliśmy się „kupić” bazę userów - dokładnie 400 tys., bo tyle użytkowników liczy Readfy. Aktualnie prowadzimy program pilotażowy mający zachęcić użytkowników korzystających z bezpłatnego modelu freemium (czytanie przerywane wyświetlaniem reklam) na zmianę na płatny model premium, w postaci abonamentu w Legimi.de. Udało nam się już skonwertować pierwszych kilkuset użytkowników Readfy na klientów Legimi. Zintensyfikowane działania marketingowe chcemy uruchomić w przeciągu kilku tygodni, zaraz po wystartowaniu Legimi 3.0 w wersji niemieckiej. – komentuje Mikołaj Małaczyński, CEO Legimi.
Legimi oraz Readfy dostrzegają wspólne synergie z transakcji. Niemiecka spółka dysponuje know-how z zakresu modelu freemium i jego promocji, z kolei Legimi może pochwalić się bogatymi zasobami informatycznymi oraz doświadczeniem marketingowym. Są to dwa uzupełniające się produkty, które ułatwiają przejście z jednego na drugi.
Aktualnie trwa publiczna emisja obligacji Legimi, której jednym z celów jest wprowadzenie Legimi 3.0 na rynku niemieckim. Zapisy potrwają do 9 lipca. Więcej informacji dostępnych pod adresem https://www.legimi.pl/obligacje/.