Carbon Studio, pierwsza spółka deweloperska na polskim rynku, tworząca gry od początku dedykowane technologii VR na platformy wszystkich liczących się producentów, rozpoczyna działalność wydawniczą. Przyjęta strategia rozwoju zakłada pozyskanie pierwszych tytułów do portfolio wydawniczego do końca 2019 roku. Obecnie trwa Pierwsza Publiczna Oferta akcji (IPO) spółki, w ramach której Carbon Studio chce zdobyć 2,7 mln zł na rozwój działalności. Zapisy w Transzy Małych Inwestorów potrwają do 24 maja.
- Przez kilka lat pracy przy produkcji gier i aplikacji VR zdobyliśmy wystarczające doświadczenie, kompetencje i kontakty, aby móc zdywersyfikować naszą działalność. Jesteśmy gotowi by samodzielnie wydawać gry innych deweloperów, co z pewnością przełoży się na zwiększenie efektywności marketingu naszej marki oraz widoczność na międzynarodowych wydarzeniach branżowych – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.
W ramach rozpoczętej działalności wydawniczej, spółka planuje do końca roku pozyskać do swojego portfolio przynajmniej jeden zewnętrzny tytuł. Jednocześnie będzie konsekwentnie produkować własne gry VR. W ramach trwającej Pierwszej Oferty Publicznej studio chce pozyskać środki m.in. na produkcję nowej gry z gatunku VR Fantasy oraz działania marketingowe związane z jej promocją. – Nowy tytuł zostanie oparty na znanej marce. Premierę gry planujemy na przełomie roku 2020 i 2021. Aby dotrzeć do jak najszerszego grona użytkowników przeprowadzimy kampanię marketingową, aby jeszcze przed wprowadzeniem na rynek nowego projektu zbudować społeczność zainteresowaną tytułem – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.
Z pozyskanych z emisji środków, Carbon Studio planuje także produkcję dodatku (standalone) – rozszerzenia gry The Wizards oraz przeprowadzenie działań marketingowych związanych z promocją jej marki. – W związku z bardzo dobrym przyjęciem przez graczy i wysokimi ocenami gry The Wizdards zdecydowaliśmy o wydaniu dodatku w wersji standalone, czyli samodzielnej gry. Realizacja tego celu emisji planowana jest na Q3/Q4 br. – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Środki pozyskane z IPO zostaną również przeznaczone na rozwój kompetencji zespołu produkcyjnego. Poprzez rozwój posiadanych narzędzi oraz zakup nowego oprogramowania spółka chce optymalizować czas realizacji produkcji nowych tytułów.
Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii XR: Oculus, HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Spółka tworzy wysoko oceniane gry wideo w modelu premium. W celu uzyskania istotnych i trwałych przewag konkurencyjnych w ramach obranej specjalizacji, stale rozszerza know-how z dziedziny tworzenia tytułów XR (wspólna nazwa dla VR i AR).
Spółka zwiększa swoją skuteczność w pozyskiwaniu nowych odbiorców poprzez umowy z międzynarodowymi kontrahentami. Ich zadaniem jest budowanie rozpoznawalności marki na takich rynkach jak np. Azja, co pomaga w dostosowaniu tytułów do wymagań tych odbiorców. – Bycie liderem na rynku XR łączy się z misją nieustannego poszukiwania nowych rozwiązań. Jednym z działań wpisanych w realizację strategii jest pozyskiwanie środków zewnętrznych oraz grantów w celu rozwijania innowacyjnych pomysłów, które następnie wdrażane są do naszych tytułów growych i projektów komercyjnych. Kluczowym elementem realizacji naszej strategii jest wprowadzanie do oferty kolejnych gier z zastosowaniem takich rozwiązań – dodaje Błażej Szaflik.
Ambicją studia jest rozwój swoich produktów na globalnym rynku gier. Już teraz firma działa na największych rynkach takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny.
Oferującym akcje spółki w procesie IPO jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA. Harmonogram oferty przewiduje spotkania z inwestorami indywidualnymi, które zaplanowano na 17 maja. Zapisy na akcje w Transzy Małych Inwestorów potrwają od 16 do 24 maja, zaś w Transzy Dużych Inwestorów w terminie 16-27 maja. Minimalna wartość zapisu w Transzy Dużych Inwestorów to kwota powyżej 100 tys. zł. Przydział akcji planowany jest na 28 maja.
Carbon Studio chce zadebiutować na NewConnect na przełomie Q3/Q4 2019 roku.