Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Kolejny producent gier zmierza na giełdę. Rusza IPO Carbon Studio

Udostępnij

Carbon Studio, producent innowacyjnych gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość) na komputery osobiste i urządzenia mobilne, rozpoczyna Pierwszą Ofertę Publiczną Akcji. Z emisji nowych akcji spółka chce pozyskać 2,7 mln zł. Zapisy w Transzy Małych Inwestorów będą prowadzone w dniach 16-24 maja. Spotkania z inwestorami indywidualnymi odbędą się 17 maja. Na przełomie Q3/Q4 2019 roku Carbon Studio zamierza zadebiutować na NewConnect.

W ramach IPO (Initial Public Offering – Pierwsza Oferta Publiczna) zaoferowanych zostanie 127.500 akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Pozyskane z emisji środki zostaną przeznaczone na produkcję nowej gry z gatunku VR Fantasy, działania marketingowe związane z jej promocją, produkcję dodatku do najbardziej znanego tytułu studia – The Wizards wraz z promocją marki, a także rozwój i zakup narzędzi wspomagających pracę całego zespołu. – Po miesiącach przygotowań rozpoczynamy Pierwszą Ofertę Publiczną. Wierzymy, że nasza strategia i dotychczasowe osiągnięcia zdobędą uznanie inwestorów, co pomoże nam dalej dynamicznie rozwijać firmę. Z oferty chcemy pozyskać 2,7 mln zł – kwota ta w większości zostanie przeznaczona na nowy tytuł VR Fantasy. Jesteśmy przekonani, że doświadczenia, które zdobyliśmy przy produkcji naszej flagowej gry z tego gatunku – The Wizards – pozwolą nam dostarczyć graczom ciekawy produkt, na miarę ich oczekiwań – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.

Oferującym akcje spółki w procesie IPO jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA. Harmonogram oferty przewiduje spotkania z inwestorami indywidualnymi, które zaplanowano na 17 maja. Zapisy na akcje w Transzy Małych Inwestorów potrwają od 16 do 24 maja, zaś w Transzy Dużych Inwestorów w terminie 16-27 maja. Minimalna wartość zapisu w Transzy Dużych Inwestorów to kwota powyżej 100 tys. zł. Przydział akcji planowany jest na 28 maja.

Carbon Studio działa na rynku od 2015 roku. Model biznesowy spółki zakłada tworzenie gier i aplikacji w dynamicznie rozwijającej się technologii VR. Pierwszy projekt studia – Alice VR – był pierwszą grą w historii wirtualnej rzeczywistości, w której można było chodzić po ścianach i suficie. Sprzedaż gry w poszczególnych krajach odpowiadała popularności gogli VR – najwięcej odbiorców znalazła w USA oraz Niemczech.

Najbardziej znanym tytułem spółki jest osadzona w świecie fantasy VR gra The Wizards, w której gracz wciela się w potężnego czarodzieja i walczy ze złem za pomocą magii. Podstawową mechaniką w grze jest rzucanie zaklęć poprzez rysowanie prostych gestów rąk. Gra otrzymała liczne nagrody, tytuł jest dostępny na Oculus Rift i HTC Vive. W lipcu 2018 roku Carbon Studio wydało kolejną grę The Wizards: Trials of Meliora, w której przeniosło mechanikę rzucania magii gestami rąk na mobilne platformy – Oculus Go i Samsung Gear VR. W marcu br. w ręce graczy trafiła rozszerzona edycja The Wizards - Enhanced Edition, dostępna na PS VR, Oculus Store, Steam i Viveport. Tytuł oferuje nowy poziom wydłużający kampanię fabularną, punkty kontrolne i możliwość modyfikacji wyglądu postaci. Studio poprawiło również funkcję śledzenia ruchów gracza oraz dodało cały pakiet drobniejszych zmian przygotowanych we współpracy ze społecznością posiadaczy gogli PS VR, które znacząco wpłynęły na komfort rozgrywki.

Ambicją spółki jest utrzymanie pionierskiej pozycji na rynku immersyjnych technologii rozszerzających otaczającą rzeczywistość (AR), lub łączących ją ze światem wirtualnym (MR, VR). – Wierzymy, że te technologie wkrótce zrewolucjonizują najważniejsze dziedziny ludzkiego życia – chcemy aktywnie uczestniczyć w awangardzie firm wprowadzających tę rewolucję – informuje Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.

Spółka chce zadebiutować na NewConnect na przełomie Q3/Q4 2019 roku. - Uważamy, że jesteśmy w idealnym momencie, aby dołączyć do grona spółek publicznych. Debiut na NewConnect umożliwi nam rynkową wycenę naszego biznesu i pozwoli jeszcze bardziej uwiarygodnić go w oczach obecnych i przyszłych inwestorów. Dotychczas pozyskane środki pomogły nam stać się jednym z czołowych deweloperów rynku VR na świecie. Już teraz działamy na największych rynkach, takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny. Mamy nadzieję, że po debiucie nastąpi dalszy dynamiczny wzrost naszej spółki, tym bardziej, że rynek, na którym działamy rozwija się w szybkim tempie, a prognozy na kolejne lata są bardzo optymistyczne – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus