Akcjonariusze Hollywood S.A. – notowanej na GPW głównej spółki Grupy Hollywood, będącej największą siecią pralni przemysłowych w Polsce – zdecydowali podczas dzisiejszego Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia o emisji akcji serii L. W trybie emisji prywatnej zostanie zaoferowanych 15 mln walorów po 1 zł każdy.
- Dokapitalizowanie zapewnia elastyczność w realizacji naszych planów rozwojowych. Pozwala na aktywne zwiększenie tempa i skali realizowanych inwestycji rentalowych w oparciu o wewnętrzne oraz zewnętrzne źródła finansowania. Cena emisyjna jest wyższa niż aktualny oraz średni kurs na GPW z ostatnich 6 miesięcy, co sprawia, że emisja ta jest korzystna dla obecnych akcjonariuszy spółki – komentuje Krzysztof Cetnar, Członek Zarządu ds. Ekonomiczno-Finansowych w HLD (HOLLYWOOD).
Dzięki planowanej emisji akcji Grupa Hollywood zamierza wykorzystać szanse i przyspieszyć ekspansję krajową oraz zagraniczną, jak również zoptymalizować strukturę finansowania.
- Jesteśmy obecni we wszystkich głównych segmentach rynku, tzn. obsługujemy placówki medyczne, rynek HoReCa oraz przemysł. Rośniemy w Polsce, znacząco zwiększamy przychody na rynku niemieckim. Dynamicznie zwiększamy sprzedaż zaawansowanej usługi wynajmu tekstyliów wraz z ich serwisem, co z jednej strony zapewnia wyższe marże, ale również wymaga dodatkowych źródeł finansowania oraz zaangażowania wyższego kapitału obrotowego – Adam Andrzej Konieczkowski, Prezes Zarządu Hollywood S.A.
Choć obecna sytuacja na rynku pracy oraz skokowy wzrost kosztów energii i gazu nie sprzyjają w krótkiej perspektywie całej branży usług pralniczych i wynajmu tekstyliów, to należy oczekiwać, że w dłuższej perspektywie poziom cen zrekompensuje obserwowany obecnie wzrost kosztów, wynikających z czynników zewnętrznych.
- Niemniej już dzisiaj musimy poprawiać sprawność i efektywność działania Grupy. Służy temu zainicjowany proces konsolidacji oraz działania operacyjne zwiększające wydajność. Grupa Hollywood – jako jeden z wiodących podmiotów w branży, wyróżniający się profesjonalnymi systemami zarządzania, automatyzacją procesów oraz ciągłą optymalizacją operacyjną - jest dobrze przygotowana do wyzwań tego typu i mimo niesprzyjających warunków zewnętrznych widzi możliwości przyspieszenia długoterminowej ścieżki rozwoju – dodaje Adam Andrzej Konieczkowski, Prezes Zarządu Hollywood S.A.