Według wstępnych szacunków łączne przychody netto IPO (INTERSPPL) w IV kwartale 2018 roku wyniosły 48 247 tys. zł, czyli o 5,5% mniej niż w IV kwartale 2017 r.
W IV kwartale 2018 r. spółka odnotowała 3 163 tys. zł straty brutto w porównaniu do straty 3 474 tys. zł w analogicznym okresie rok wcześniej.
Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w ostatnim kwartale 2018 r. o 58%. Natomiast powierzchnia sprzedaży spadła o 5,4% r/r, co było związane z trwającą restrukturyzacją sieci.
„Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: fitness damski, buty sportowe, rowery i running, zaś największe spadki sprzedaży w kategoriach: turystyka i narciarstwo - głównie ze względu na wysokie temperatury utrzymujące się w październiku i listopadzie.”- czytamy w komunikacie
W całym 2018 r. przychody spółki wyniosły 182 340 tys. zł, o 0,9% mniej niż w 2017 r. Sprzedaż w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) wzrosła 0,4% r/r.
Stratę netto była w ubiegłym roku równa 5 255 tys. zł (-8 999 tys. zł w 2017 r.), a EBITDA wyniosła 1 054 tys. zł w porównaniu do starty na tej pozycji rok wcześniej.
Raport finansowy za IV kwartał 2018 roku zostanie opublikowany 27.02.2019 r.