Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w grudniu 2018 r. przez Esotiq & Henderson wyniosły około 16 mln zł i były wyższe o 7% od przychodów osiągniętych w grudniu 2017 r.
W okresie styczeń - grudzień 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży były równe około 154 mln zł, o 4% więcej wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.
Sama sprzedaż internetowa wypracowała w grudniu 2018 r. sprzedaż na poziomie 0,9 mln zł, czyli około 85% więcej r/r. W całym 2018 r. przychody z tego kanału sprzedaży były wyższe o 55% niż rok wcześniej i wyniosły około 9,1 mln zł.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży EAH (ESOTIQ) wyniosła w grudniu 2018 r. około 68%, była więc wyższa o około 3 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w grudniu roku poprzedniego. W okresie od stycznia do grudnia 2018 r., marża wyniosła około 64% i według szacunków była wyższa o około 2 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w analogicznym okresie 2017 r.
"Ubiegły rok oceniam jako udany dla Grupy Esotiq & Henderson. Wyniki sprzedaży i uzyskana marża były satysfakcjonujące i zgodne z naszymi wewnętrznymi założeniami. Mieliśmy bardzo niezwykle udany okres przedświąteczny oraz dużo klientów zrobiło zakupy pomiędzy świętami a nowym rokiem. Dynamicznie rozwijała się sprzedaż przez Internet, gdzie w samym tylko grudniu zanotowaliśmy 85-proc. wzrost przychodów rok do roku. Będziemy nadal inwestować w rozwój tego kanału, spodziewamy się tu dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży" – powiedział Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson
Powierzchnia handlowa spółki, wyniosła na koniec grudnia 2018 r. 17 873 m kw. i była większa o około 3% niż rok wcześniej.