Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rozwijających się polskich sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi, otworzyła w 2018 r. 202 nowe markety wobec 147 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 37% rok do roku. Tym samym według stanu na 31 grudnia 2018 r. sieć Dino liczy już 977 placówek. W samym IV kwartale sieć uruchomiła 82 sklepy.
Łączna powierzchnia sali sprzedaży w marketach DNP (DINOPL) wyniosła na koniec 2018 r. 375,7 tys. metrów kwadratowych i była o 27,3% większa niż rok wcześniej. Zwiększaniu skali działalności Spółki sprzyjała dobra sytuacja rynkowa, w tym wzrost konsumpcji.
Rok 2018 był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju sieci Dino – otworzyliśmy rekordową w historii naszej działalności liczbę nowych sklepów, przekraczając planowany na miniony rok poziom otwarć. W ostatnich trzech latach podwoiliśmy liczbę naszych marketów. Dziś mamy blisko tysiąc sklepów Dino. Było to możliwe dzięki przemyślanej strategii ekspansji i zaufaniu, którym obdarzają nas klienci. Dostrzegamy zmiany preferencji Polaków wynikające z coraz bardziej aktywnego trybu życia i szybko na nie reagujemy umożliwiając naszym klientom codzienne, komfortowe zakupy w dobrych cenach oraz blisko miejsc zamieszkania. Dużo uwagi poświęcamy rozbudowie naszej oferty – każdego dnia urozmaicamy ją o nowe produkty i atrakcyjne promocje – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.
Ekspansji sieci marketów Dino towarzyszy rozwój zaplecza logistycznego. W 2018 r. Dino Polska uruchomiła czwarte centrum dystrybucyjne w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku, które umożliwi spółce otwieranie kolejnych sklepów.
Rośniemy szybciej niż rynek i mamy ambitne plany dotyczące dalszego rozwoju. W 2019 r. chcemy kontynuować naszą strategię rozwoju organicznego. W 2018 r. sprzyjało nam dobre otoczenie makroekonomiczne, a w szczególności rosnący popyt konsumpcyjny wspierany przez rosnące zatrudnienie oraz dobre nastroje gospodarstw domowych. W 2019 r. spodziewamy się kontynuacji pozytywnych trendów – dodaje Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.