CDL (CDRL) zakończył budowę nowej hali magazynowej w Kościanie, podała spółka. Budynek o łącznej powierzchni 3,7 tys. m2 dedykowany jest m.in. obsłudze rosnącego kanału e-commerce. Pod koniec listopada hala będzie gotowa do użytkowania. Koszt budowy nowej inwestycji wyniósł ok. 6,5 mln zł, dodatkowe 4,5 mln zł spółka przeznaczy na wyposażenie.
"Bardzo sprawnie ukończyliśmy budowę nowej przestrzeni magazynowej. To inwestycja powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie w kanale e-commerce, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Dzięki niej będziemy mogli lepiej zarządzać posiadanym towarem. Od tej pory asortyment będzie dostępny przez cały rok, dla klientów ze wszystkich kanałów dystrybucji. Dotychczas, z uwagi na brak miejsca, mogliśmy oferować odzież jedynie z ostatniego sezonu" - powiedział prezes Marek Dworczak, cytowany w komunikacie.
Nowa hala magazynowa to obiekt zlokalizowany w Kościanie - przy siedzibie spółki - o powierzchni 3 361,1 m2 (wraz z łącznikiem 3709,6 m2) i kubaturze ponad 311,5 tys. m3. Posłuży głównie kompletowaniu zamówień i przygotowaniu towarów do wysyłki. Spółka pozyska ok. 6,5 mln zł refinansowania od banków na pokrycie kosztów budowy. Antresola, której wartość wyniesie 4,5 mln zł, zostanie sfinansowana leasingiem, wskazano również.
Obecna strategia spółki zakłada rozbudowę kanału sprzedaży online, ekspansję zagraniczną oraz optymalizację krajowej sieci detalicznej. Sklep internetowy pod szyldem Coccodrillo dostępny jest w 6 wersjach językowych: polskiej, brytyjskiej, niemieckiej, austriackiej, czeskiej i słowackiej. Spółka cały czas pracuje nad usprawnianiem funkcjonowania platformy oraz jej rozwój poprzez nowe wersje językowe.
"Odzież marki Coccodrillo to produkt o międzynarodowym zasięgu. Chcielibyśmy, by dzięki lepiej funkcjonującemu sklepowi internetowemu był łatwo dostępny dla klientów polskich i zagranicznych. Jednocześnie prowadzimy rozmowy z innymi platformami, m.in. z przedstawicielami sklepu myToys, których sklep internetowy jest jednym z najpopularniejszych w Europie w kategorii sklepów rodzinnych. Dzięki nowej hali będziemy mogli sprostać wymaganiom logistycznym w tym obszarze" - dodał Dworczak
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r.