Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Miraculum planuje emisję do 2,5 mln akcji z wyłączeniem prawa poboru

Udostępnij

MIR (MIRACULUM) planuje podwyższenie kapitału zakładowego w granicach kapitału docelowego poprzez emisję do 2,5 mln akcji serii T3 po cenie emisyjnej wysokości 1,5 zł każda w ramach oferty prywatnej z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, podała spółka. 

"[...] podwyższa się kapitał zakładowy spółki z kwoty 45 000 000 złotych do kwoty nie niższej niż 45 750 000,00 złotych i nie wyższej niż 48 750 000,00 złotych, tj. o kwotę nie niższą niż 750 000,00 złotych i nie wyższą niż 3 750 000,00 złotych w drodze emisji nie mniej niż 500 000 i nie więcej niż 2 500 000 nowych akcji serii T3, o wartości nominalnej po 1,50 złotych każda, które będą akcjami zwykłymi na okaziciela. Akcje serii T3 zostaną pokryte wkładem pieniężnym oraz będą uczestniczyć w dywidendzie począwszy od dnia 01 stycznia 2019 roku. Akcje serii T3 będą emitowane w ramach emisji prywatnej, zgodnie art. 431 §2 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych" - czytamy w komunikacie.

Zgodnie z treścią podjętej uchwały cena emisyjna akcji serii T3 wynosi 1,5 zł za jedną akcję, podano także. 

Miraculum podało, że uzasadnieniem wyłączenia prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy spółki jest umożliwienie zarządowi maksymalnego skrócenia procedury podwyższenia kapitału zakładowego, co pozwoli na szybkie pozyskanie kapitału na realizację planowanych inwestycji spółki celem zwiększenia dynamiki jej rozwoju. 

Akcje serii T3 podlegać będą dematerializacji zgodnie z właściwymi przepisami prawa, zarząd podejmie wszelkie niezbędne czynności w celu wprowadzenia akcji serii T3 do obrotu giełdowego na rynku podstawowym organizowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie, podsumowano. 

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus