Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Play miał 199,7 mln zł zysku netto, 365,7 mln zł zysku EBIT w II kw. 2018 r.

Udostępnij

Play Communications odnotował 199,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2018 r. wobec 39 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 365,7 mln zł wobec 122 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 550,1 mln zł w II kw. 2018 r. wobec 598,7 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 563,5 mln zł wobec 340,8 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 688,1 mln zł w II kw. 2018 r. wobec 1 628,7 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2018 r. spółka miała 352,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 57,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 325,4 mln zł w porównaniu z 3 209,5 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 1 068,5 mln zł w I poł. 2018 r. wobec 1 163 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 1 073,7 mln zł wobec 844,6 mln zł rok wcześniej.

Po I półr. br. PLY (PLAY) ma 15 mln klientów, co stanowi największą bazę w Polsce, nastąpił wzrost liczby klientów kontraktowych o 121 tys. w II kw. 2018.

"Operator w dalszym ciągu zwiększał swoje przychody oraz bazę klientów kontraktowych, którzy obecnie stanowią ponad 9,7 mln (64,6% wszystkich klientów spółki). Pozytywny bilans w przenoszeniu numerów w segmencie post-paid determinowały doskonale sprzedające się oferty adresowane do rodzin oraz par, w wyniku czego przychody z usług zwiększyły się o +4,2%. Play jest liderem w zakresie sprzedaży telefonów komórkowych w Polsce. Pozytywnym zaskoczeniem jest niewątpliwie sześciokrotny wzrost zysku netto w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz wyjątkowo wysoki poziom wskaźnika wolnych przepływów pieniężnych dla właścicieli kapitału własnego. Rozwój własnej sieci jest celem nr 1 dla Play w ciągu dwóch najbliższych lat. Spółka podjęła decyzję o przyspieszeniu rozbudowy swojej sieci oraz zaktualizowała plan inwestycyjny na rok 2018" - czytamy w komunikacie.

Wpływ na skorygowany wynik EBITDA miał szereg kosztów przejściowych, w tym wzrost kosztów roamingu krajowego w związku z umową podpisaną ze spółką Orange Polska oraz kosztami roamingu międzynarodowego w EU. Spółka planuje w znacznym stopniu obniżyć koszty roamingu krajowego w przyszłości poprzez intensywną rozbudowę własnej sieci. Równocześnie podjęte zostały działania mające na celu zmniejszenie negatywnego wpływu regulacji RLAH (Roam-Like-At-Home). Bez uwzględniania wpływu tych kosztów przejściowych, skorygowana EBITDA pro forma zwiększyłaby się o +2,0% rok do roku w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018, zaznaczono w informacji.

"W pierwszej połowie roku spółka wykazała dużą aktywność marketingową. W celu zwiększenia swoich przychodów Play wprowadził na rynek nowe produkty, takie jak Play 360° - usługi dodane w atrakcyjnej cenie czy przepłacone oferty dla rodzin. Ponadto, Play rozpoczął sprzedaż smartfonów bez kontraktów w swoich salonach, promował oraz wzbogacił swoją ofertę usług telewizyjnych oraz usług wideo dostępnych na żądanie (VoD) dodając kanały Eleven4, Zoom oraz Stopklatka TV, a także wprowadził do oferty nowe rutery Net Box. Play zapowiada w IV kw. bieżącego roku wprowadzenie na rynek nowej, wyjątkowej oferty telewizyjnejdla gospodarstw domowych" - podano także.

Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.