CDL (CDRL) odnotowało 8,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2018 r. wobec 2,95 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 10,13 mln zł wobec 9,16 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 111,81 mln zł w I poł. 2018 r. wobec 101,1 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2018 r. wyniósł 9,8 mln zł wobec 2,47 mln zł zysku rok wcześniej.
Największy wpływ na powyższe wyniki w czerwcu 2018 w porównaniu do czerwca 2017 miały:
- wzrost wartości usług obcych - w tym opłat za najem powierzchni sklepowych, spedycję oraz prowizje (-3 798 tys. zł),
- wzrost wartości wynagrodzeń oraz świadczeń na rzecz pracowników - w tym w wyniku zwiększenia zatrudnienia o 67 pracowników, zwiększenia wydatków na szkolenia - (-2.619 tys. zł),
- odpis na zapasy (-972 tys. zł),
- odpis na należności (-275 tys. zł),
- odpis na wartość niematerialną i prawną (-121 tys. zł)
- różnice inwentaryzacyjne (+170 tys. zł)" - czytamy w raporcie.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r.