Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Tarczyński sprzedał zakład produkcji mięsnej w Sławie za 28 mln zł

Udostępnij

TAR (TARCZYNSKI) zawarł umowę sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa - zakładu produkcji mięsnej w Sławie na rzecz Zakładu Przetwórstwa Mięsnego "Sława", podała spółka. Cenę sprzedaży strony ustaliły na łączną kwotę 28 mln zł.

"Kupujący zapłacił emitentowi, kwotę 10 000 000 zł - tytułem zadatku, resztę ceny sprzedaży - 18 000 000 zł kupujący zapłacił w dniu zawarcia umowy. Wydanie kupującemu zakładu produkcji mięsnej w Sławie nastąpi w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy. Pracownicy ww. zakładu stają się pracownikami kupującego zgodnie z postanowieniami art. 23 1 Kodeksu pracy" - czytamy w komunikacie.

Decyzja o sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa została podjęta w celu optymalizacji produkcji, koncentracji produkcji w pozostałych zakładach, co pozwoli na ograniczenie kosztów w tym kosztów logistyki, podano także.

Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Grupa produkuje ok. 500 wyrobów mięsno-wędliniarskich. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus