Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody Grupy Baltona wzrosły r/r o 2% w sklepach i o 13% w gastr. w lutym

Udostępnij

Grupa Baltona zanotowała w lutym br. wzrost przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w segmentach travel retail i food & beverage -  w sklepach wolnocłowych o 2% r/r, a w punktach gastronomicznych o 13% r/r, podała spółka. 

"Biorąc pod uwagę porównywalną bazę sklepów - BAL (BALTONA) wygaszała lub reorganizowała działalność na niektórych lotniskach - dynamika w sklepach zlokalizowanych w Polsce wyniosła w lutym ponad 20%. Spadek w segmencie B2B jest następstwem konsekwentnie prowadzonych działań polegających na zamykaniu nierentownych linii biznesowych. Wzrosty sprzedaży na porównywalnej bazie lotnisk w kraju są bardzo dobre. W lutym ten wskaźnik ponownie uplasował się powyżej 20% i przekroczył dynamikę liczby klientów, co świadczy o wzroście kluczowego dla nas wskaźnika SPP, czyli wydatków na pasażera" - czytamy w komunikacie.

"Nasze zagraniczne sklepy travel retail również uzyskują satysfakcjonującą dynamikę. Sklep na lotnisku w Montpellier zanotował wzrost znacznie powyżej średniej, a na lotnisku w Liege (największym porcie lotniczym cargo w Belgii) wygenerowaliśmy sprzedaż kilkukrotnie wyższą niż przed rokiem. Mimo oczywistych trudności również port lotniczy we Lwowie dał nam satysfakcjonujący wzrost sprzedaży r/r. Ponad 10-proc. wzrosty uzyskujemy także w gastronomii" - powiedział prezes PHZ Baltona S.A. Piotr Kazimierski, cytowany w komunikacie. 

"Niedawno wygraliśmy przetarg na koncesję na prowadzenie działalności handlowo-usługowej w terminalu Non Schengen lotniska Katowice Pyrzowice, gdzie już od połowy roku będziemy jedynym operatorem sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych" - podsumował Kazimierski.

Głównym przedmiotem działalności Grupy Kapitałowej Baltona jest sprzedaż towarów w sklepach wolnocłowych oraz ogólnodostępnych. Dodatkowo Grupa zajmuje się zaopatrywaniem statków zawijających do polskich portów oraz wykonuje usługi marketingowe dla swoich dostawców. Grupa jest liderem rynku Duty Free w Polsce działając na 7 z 13 portów lotniczych oraz posiadając w nim około 40% udział.