Moonlit dokonał przydziału akcji emitowanych w ramach pierwszej oferty publicznej. Inwestorzy złożyli zapisy na 1,15 mln akcji oferowanych po cenie emisyjnej 2 zł, podczas gdy w ramach oferty można było nabyć maksymalnie 1 mln akcji o wartości 2 mln zł, poinformowała spółka. Oznacza to, że inwestorzy zapisali się na 15% więcej akcji, niż było dostępne w ofercie. Spółka rozpoczyna działania zmierzające do wprowadzenia akcji na NewConnect.
"Oferta publiczna obejmowała 1 000 000 akcji serii D, sprzedawanych po cenie emisyjnej 2 zł. Inwestorzy złożyli zapisy na łączną liczbę ponad 1 149 tys. akcji. W pierwszych dniach emisji spółka podpisała porozumienie z grupą inwestorów, którzy złożyli zapisy na 400 tys. akcji gwarantujące, że nie zostaną one objęte redukcją. Pozostałym inwestorom oferowanych było 600 tys. akcji Moonlit. Złożyli oni zapisy na blisko 0,75 mln akcji, co oznacza, że inwestorzy zgłosili popyt na 15% więcej akcji niż było oferowanych w ramach emisji. Aktualnie spółka rozpoczyna działania związane z rejestracją akcji oraz wprowadzeniem ich na rynek NewConnect" - czytamy w komunikacie.
Oferującym akcje był Polski Dom Maklerski.
"Byliśmy przekonani, że oferta publiczna zakończy się sukcesem, ale tak znaczące przekroczenie puli dostępnych akcji przerosło nasze oczekiwania. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów emisji, zgromadzony kapitał pozwoli nam realizować własne produkcje i w konsekwencji zrealizować zgodnie z założeniami ambitny plan wydawniczy. Warto zaznaczyć, że już na samym początku trwania oferty zgłosili się do nas inwestorzy zainteresowani nabyciem naszych akcji z gwarancją otrzymania całego pakietu. Potwierdza to, jak bardzo atrakcyjny inwestycyjnie jest nasz model biznesowy oraz perspektywy związane z rozpoczęciem działalności w segmencie własnych produkcji. Nasz plan wydawniczy zakłada wyprodukowanie 6 produkcji własnych, w tym 5 gier i 1 technologii do końca 2021 roku. Już w tym roku ukaże się wersja beta gry 'Ignis: Duels of Wizards' oraz premiera naszego pierwszego autorskiego projektu - gry 'POK', natomiast w przyszłym roku zamierzamy zadebiutować z wczesnym dostępem dla gry 'Neon Noir' na platformie Steam" - powiedział prezes Moonlit Piotr Gardeła, cytowany w materiale.
Przychody ze sprzedaży Moonlit w 2017 r. wyniosły 699 tys. zł i były aż o 68% wyższe niż rok wcześniej. Wynik EBITDA w zeszłym roku wyniósł 203 tys. zł, co oznacza dynamikę na poziomie 306% w porównaniu z 2016 rokiem. Największy wzrost został jednak odnotowany na zysku netto, który wyniósł 96 tys. zł w 2017 roku (dynamika na poziomie 356%), podano także.
Moonlit to polski gamingowy software house zamierzający poszerzyć swoją działalność o segment produkcji gier własnych. Spółka zrealizowała 16 produkcji na zlecenie, a w przeciągu najbliższych 4 lat zamierza wydać 6 produkcji własnych, w tym 5 gier oraz 1 technologię. Strategicznym partnerem i wydawcą spółki jest Grupa PLW (PLAYWAY), która posiada 30,1% akcji Moonlit.