TSG (TESGAS) odnotował 4,99 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2018 r. wobec 1,57 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 6,26 mln zł wobec 2,06 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,4 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 5,17 mln zł rok wcześniej.
"W strukturze przychodów I kw. 2018 r. największy udział mają przychody z mikropłatności (za uzyskanie odpłatnych funkcjonalności w grze), które wyniosły 11,3 mln zł i były o 313% wyższe w porównaniu rok do roku. W I kw. 2018 r. skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł 6,4 mln zł czyli o 191% więcej r/r" - czytamy w osobnym komunikacie.
Według prezesa spółki Macieja Popowicza, na istotny wzrost przychodów w I kw. br. miał wpływ globalny sukces gry Fishing Clash, której światowa premiera miała miejsce w październiku 2017 r.
"Dynamiczny wzrost popularności gry przełożył się na osiągnięcie w okresie styczeń - marzec 2018 r. 7,6 mln zł przychodów ze sprzedaży Fishing Clash, co jest blisko potrojeniem wyniku sprzedaży tej gry zanotowanego w IV kw. 2017 r. Najnowsza gra Fishing Clash miała w I kw. 2018 r. średnio 1,2 mln aktywnych użytkowników w miesiącu, a pod względem przychodów Fishing Clash przebiło wynik naszego dotychczasowego hitu gry Let's Fish"– powiedział prezes, cytowany w komunikacie.
Jak podała spółka, zainteresowanie grą Fishing Clash utrzymuje się, co potwierdzają przychody ze sprzedaży w kwietniu 2018 r., które wyniosły 4,7 mln zł i były wyższe o 27% od przychodów ze sprzedaży zanotowanych w marcu 2018 r.
Testowe uruchomienie gry Fishing Clash w kwietniu 2018 r. dla rynku chińskiego oraz featuring na platformie Apple pokazały obiecujące przyjęcie gry przez użytkowników z tego rynku, podano także.
"W maju 2018 r. przeprowadziliśmy na platformie Android technical launch nowej gry pod tytułem Fishing Battle. Jest to poprzedzający soft launch etap, który polega na sprawdzeniu poprawności działania i stabilności aplikacji oraz zintegrowanych z nią systemów. Właściwy soft lunch gry Fishing Battle zamierzamy przeprowadzić do końca pierwszego półrocza tego roku. Równocześnie pracujemy nad kolejną, nową grą mobilną typu mini golf, której soft lunch planowany jest w drugim półroczu 2018 r." – powiedział wiceprezes Arkadiusz Pernal, cytowany w komunikacie.
W segmencie gier Evergreen (Let's Fish, Fishing Clash) przychody ze sprzedaży w I kw. br. wyniosły 11,3 mln zł (+315% r/r), co stanowi 79% łącznych przychodów w I kw. 2018.
"Duży wzrost przychodów w tym segmencie to przede wszystkim pochodna sukcesu sprzedaży gry Fishing Clash (7,6 mln zł przychodów w I kw. 2018). Bardzo dobrą dynamikę przychodów zanotowała w I kw. 2018 r. gra Let's Fish – 3,7 mln zł, wzrost o 28% r/r. Średnia miesięczna liczba użytkowników gier segmentu Evergreen w I kw. 2018 r. wynosiła ponad 2 mln. Pozostałe segmenty gier (Game Factory i Legacy) wypracowały w I kw. br. ponad 3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi ok. 21% łącznych przychodów Ten Square Games w I kw. 2018 r." - podsumowano w materiale.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2018 r. wyniósł 4,88 mln zł wobec 1,3 mln zł zysku rok wcześniej.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala - twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju br.