Etno Cafe szykuje się do wejścia na rynek NewConnect w ciągu najbliższego roku, poinformował ISBnews CEO Łukasz Mrowiński.
"Szykujemy się do upublicznienia na NewConnect. Dzięki debiutowi na giełdzie chcielibyśmy pozyskać finansowanie, szczególnie na rozwój produktów i zwiększenie mocy produkcyjnych palarni kawy" - powiedział ISBnews Mrowiński.
Marka kawowa Etno Cafe to obecnie palarnia kawy, pierwszy polski browar kawowy oraz sieć 16 kawiarni we Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Lesznie, Gdańsku i Szczecinie.
"Chcemy zwiększyć sieć do ok. łącznie 30 kawiarni w 3 lata. Zobaczymy, oczywiście, jaki będzie rynek i jaki ostateczny wpływ wywrą na rynek wolne niedziele. Jako grupa jesteśmy na poziomie operacyjnego break even. Sieć kawiarni czeka jeszcze na masę krytyczną, a nowe otwarcia wiążą się z inwestycjami" - wskazał CEO spółki.
W segmencie produkcji kawy liczy na dalsze dynamiczne wzrosty. Wcześniej produkcja rosła o 75% r/r. Mrowiński wskazał, że sieć kawiarni to tylko ok. 15% całkowitej sprzedaży kawy produkowanej przez Etno Cafe, które zbudowało jedną z największych palarni craftowych w kraju. Etno Cafe planuje ponadto wyjść na całą Europę z projektem macerowanej na zimno kawy tzw. Cold Brew Coffee.
"Chcemy osiągnąć pozycję polskiej marki kawowej numer 1 w segmencie premium do 2020 r. W przyszłości nie wykluczamy skalowania międzynarodowego również sieci kawiarni" - zaznaczył Mrowiński.
Etno Cafe zaczynało w 2012 r. od importu kawy z Etiopii, w 2013 r. uruchomiło własną palarnię, a w 2015 r. otworzyło swoją pierwszą kawiarnię zlokalizowaną w zabytkowym Okrąglaku we Wrocławiu. W połowie 2016 roku rozpoczęło budowę sieci kawiarni. Spółka dotychczas przeprowadzała prywatne emisje obligacji oraz akcji.