Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał bezwarunkową zgodę na przejęcie przez grupę EUR (EUROCASH) 100% udziałów w cypryjskiej spółce Domelius Limited kontrolującej Mila S.A. – właściciela sieci 187 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce, poinformował Eurocash.
"Naszym celem niezmiennie jest rozwój i poprawa konkurencyjności sklepów detalicznych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców w Polsce. Duża część naszych klientów już dziś doskonale sobie radzi z rosnącą konkurencją. Aby w przyszłości mogli dalej skutecznie przeciwstawiać się dyskontom, chcemy dostarczać im narzędzia, skalę i rozwiązania pozwalające na znacznie silniejszą konkurencję. Dzięki własnym placówkom możemy poprawić efektywność w obszarze logistyki, marketingu czy też w uzyskiwaniu na rzecz naszych klientów warunków zakupowych zbliżonych do tych, jakie dziś otrzymują dyskonty" – powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash Jacek Owczarek, cytowany w osobnym komunikacie.
Jak podaje spółka łączna sprzedaż zrealizowana przez sieć Mila w 2017 r. wyniosła około 1,48 mld zł. Finalizacja transakcji przejęcia sieci sklepów Mila przez grupę Eurocash spodziewana jest w ciągu najbliższych tygodni. Wartość transakcji przejęcia sieci Mila została ustalona we wrześniu ub. roku na 350 mln zł.
"Po dokonaniu transakcji, sieć Mila pozyska wsparcie stabilnego i doświadczonego partnera, z którym będziemy mogli unowocześniać supermarkety i rozwijać sieć. Jesteśmy i nadal będziemy blisko klientów, którzy cenią miłą obsługę w sklepie oraz wysoką jakość, zwłaszcza artykułów świeżych. Transakcja oznacza, że nasi klienci mogą być pewni, że nadal będą mogli korzystać z atrakcyjnych promocji robiąc zakupy w miłej atmosferze. Wymiana doświadczeń z Eurocash pozytywnie wpłynie na konkurencyjność oferty wszystkich sklepów w grupie" – powiedział prezes Mila Artur Góralczyk, cytowany w komunikacie.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.