TXM podtrzymuje cel osiągnięcie udziału importu w zakupach towaru na poziomie 50% w IV kw. wobec 34% zanotowanych w I kw. tego roku, poinformował ISBnews prezes Marcin Gregorowicz.
"Zgodnie z naszą zapowiedzią, zwiększamy udział importu bezpośredniego w zakupach towaru na których realizowana jest przez nas wyższa marża. W I kw. 2017 udział importu wynosił 18%. W I kw. br. udało nam się ten udział zwiększyć do 34% i cel osiągnięcia 50% w IV kw. jest przez nas utrzymany" - powiedział ISBnews Gregorowicz.
"Dzięki importowi towarów jesteśmy w stanie zwiększać marżę i naszym celem jest, aby w kolejnych miesiącach ona stale rosła. Do tego dochodzi korzystny kurs wymiany. Jako zarząd nie jesteśmy zadowoleni z wyników I kw., ale widzimy, że zmiany, jakie poczyniliśmy przynoszą już wymierne efekty i ma to swoje oparcie w konkretnych liczbach" - dodał wiceprezes Marcin Łużniak.
Według niego, nowy wiosenno-letni asortyment został dobrze przyjęty przez klientów.
"Nie tylko import zwiększa nam marżę, ale mamy coraz lepszą relację z producentami w Polsce i oferta krajowa wygląda coraz lepiej. Wprowadziliśmy również do salonów część modową, która została bardzo dobrze przyjęta przez klientki i z pewnością będziemy ją kontynuować" - powiedziała wiceprezes Agnieszka Smarzyńska.
Liczba sklepów TXM w tym roku pozostanie na zbliżonym poziomie.
"Nie zakładamy radykalnej zmiany na ten rok. Chcemy pozostać na poziomie ok. 400 placówek. Chcemy nadal skupiać się na fundamentach naszej działalności" - dodał Łużniak.
Sieć TXM na koniec kwietnia składała się z 398 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,9 tys. m2, analogicznej względem końca kwietnia 2017 r.
TXM odnotowało 13 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 11,92 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 12,89 mln zł wobec 12,93 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 73,36 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 72,38 mln zł rok wcześniej.
Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket - drugiej największej na polskim rynku sieci odzieżowych sklepów dyskontowych. Jego większościowym akcjonariuszem jest Redan. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2016 r. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.