LPP podtrzymuje plan otwarcia salonów sprzedaży w trzech nowych krajach, jak i dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w całej grupie w tym roku, poinformował ISBnews wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.
"Podtrzymujemy plany otwarcia w tym roku 3 nowych krajów - Kazachstan, Słowenia i Izrael - jak i oczekujemy dwucyfrowego wzrostu sprzedaży całej grupy dzięki właśnie nowym salonom oraz e-commerce" - powiedział Lutkiewicz w rozmowie z ISBnews.
Dodał, że sprzedaż w internecie w I kw. wzrosła o 140% r/r znacznie szybciej niż się firma spodziewała.
"W całym 2017 roku sprzedaż w e-commerce wyniosła 720 mln zł, a chcemy żeby ona wzrosła w tym roku dwukrotnie. W drugiej połowie roku chcemy dołączyć do e-commerce Ukrainę" - dodał wiceprezes.
Lutkiewicz zwrócił uwagę, że w branży odzieżowej styczeń i luty należą do najsłabszych miesięcy ze względu na trwające wyprzedaże.
"W marcu rozpoczynamy wprowadzanie do salonów nowych kolekcji i widzimy, że sprzedaż znacząco rosła najbardziej w drugiej połowie miesiąca. To zapowiada nam kolejne dobre miesiące" - dodał wiceprezes.
"W Polsce będziemy mieli sukcesywnie coraz mniej sklepów, ale powierzchniowo będziemy rośli. Będziemy zamykać mniejsze sklepy lub powiększać tam, gdzie jest to możliwe" - powiedział wiceprezes podczas konferencji prasowej.
Marża brutto wyniosła 45,1% w I kw. wobec 58% w IV kw ub.r. "W tym roku zakładamy, że marża brutto utrzyma się na poziomie 54-55%" - dodał wiceprezes.
"Chcemy zwiększać powierzchnię sklepów wszystkich naszych marek. Nie widzimy większych problemów, jeżeli chodzi o wolne niedziele od handlu. Widzimy wzrosty w sprzedaży w e-commerce, a w sklepach stacjonarnych ruch przeniósł się przede wszystkim na soboty" - dodał.
LPP zakłada wzrost powierzchni o 11% r/r w 2018 r.
Spółka zapowiedziała zmianę roku obrotowego - rok obrotowy w 2019 r. będzie mieć 13 miesięcy, a pierwszy 12-miesięczny rok obrotowy po zmianie rozpocznie się 1 lutego 2020 roku, podano w prezentacji.
"Po przesunięciu roku obrotowego w każdym kwartale będziemy mieli jeden słaby miesiąc, a nie jak teraz - np. w I kw. mamy aż dwa miesiące słabsze" - powiedział Lutkiewicz.
Spółka zakłada, że rok obrotowy po zmianach będzie zaczynał się dla LPP od 1 lutego.
Dodał, że zostało podpisane drugie porozumienie Accord dotyczące bezpieczeństwa pracy osób zatrudnionych w fabrykach w Bangladeszu.
Spółka przygotowała pierwszy swój raport zintegrowany za rok 2017.
"Jest on porównywalny, gdyż stworzony w oparciu o międzynarodowe standardy - GRI Standards. Można nasz raport porównać z każdą inną spółką odzieżową" - powiedziała koordynator ds. CSR w LPP Anna Miazga.
Dodała, że LPP rocznie przygotowuje 40 tys. projektów i projektanci muszą już na poziomie projektowania brać pod uwagę ochronę środowiska.
"Wyprodukowaliśmy w ub. r. 0,5 mln koszulek z bawełny organicznej, w tym roku będzie to znacznie więcej" - dodała.
"Mamy własnych audytorów i w ub. r. zostało przeprowadzonych 1 118 audytów. Jesteśmy jedyną firmą z Polski należącą do Acoordu i w styczniu podpisaliśmy umowę na kolejne 3 lata" - wskazała także.
LPP w ub. roku na cele charytatywne przekazała produkty i darowizny w łącznej kwocie 2 mln zł.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.