Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

LPP chce zwiększyć capex o 18% do 520 mln zł, powierzchnię sklepów o 11% w 2018

Udostępnij

LPP planuje zwiększyć capex o 18% r/r do 520 mln zł, a powierzchnię sklepów - o 11% w tym rokuu, poinformowała spółka.

"Planowany capex w 2018 roku to ok. 520 mln zł, wzrost o ok. 18% r/r. Planowane wydatki na sklepy to ok. 350 mln zł, wydatki na biura to ok. 95 mln zł, a na obszar logistyki i IT to 75 mln zł" - czytamy w prezentacji spółki.

Spółka planuje wzrost powierzchni sklepów o 11% r/r w 2018 roku i wejście na 3 nowe rynki (Kazachstan i Słowenia - sklepy własne i Izrael - sklepy franczyzowe), podano także.

"Naszym celem jest stopniowe zwiększanie średniej powierzchni sklepów wszystkich marek, aby zrobić w nich miejsce na coraz bardziej rozbudowane kolekcje, które chcemy wyeksponować" - czytamy dalej.

Jako cele na br. spółka wymieniła także wybiórczy rozwój w Polsce, przyśpieszenie wzrostów w Europie (nacisk na Europę Południowo-Wschodnią), kontynuacje rozwoju w rejonie CIS i powrót do wzrostów na Bliskim Wschodzie.

Wydatki inwestycyjne (capex) w I kwartale 2018 roku wyniosły 148,6 mln zł, th. były o 32% większe r/r ze względu na płatności za otwarcia nowych salonów z IV kw. 2017 oraz wyższe koszty modernizacji salonów r/r. 

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus