Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Trans Polonia stara się o kontrakty na przewozy dla Lotosu i Orlen Deutschland

Udostępnij

Trans Polonia chce rozszerzyć współpracę w zakresie przewozu paliw płynnych m.in. na LTS (LOTOS) i niemiecką spółkę Orlenu, poinformował prezes Dariusz Cegielski. Postępowania i negocjacje w tych obszarach trwają.

"Chcemy rozszerzyć współpracę na innych klientów, np. Lotos prowadzi obecnie postępowanie i my w nim bierzemy udział. Lotos ma obecnie dwóch dostawców paliw płynnych, może by się udało zafunkcjonować jako trzeci. Prowadzimy w tym zakresie rozmowy" - powiedział Cegielski podczas konferencji prasowej.

Dodał, że wcześniej spółka nie zgłaszała akcesu do przewozów paliwowych dla Lotosu, ponieważ to przerastało jej możliwości, natomiast po przejęciu Orlen Transport (obecnie OTP) jest inaczej. "Swobodnie możemy składać oferty. Nasza pozycja jest też mocniejsza w relacjach handlowych z koncernami petrochemicznymi w Europie, możemy być dopuszczani do poważniejszych kontraktów" - podkreślił.

Spółka chce także wozić paliwa dla Orlenu w Niemczech.

"Orlen ma 550 stacji w Niemczech pod marką Star. W tym zakresie [przewozów paliw] OTP biduje - chcemy też zaistnieć w Niemczech. Łatwo zagospodarować Wschodnie Niemcy dzięki przygranicznym terminalom. Oczywiście nie od razu całość, prowadzone postępowanie podzielone jest na części" - wyjaśnił prezes.

Prezes pytany o przyszłą współpracę z PKN (PKNORLEN) w Polsce wyjaśnił, że jest ona zabezpieczona wieloletnim kontraktem.

"Kontrakty z Orlenem mają zapewnienie wieloletniej współpracy - są 5-letnie z opcją przedłużenia o 2 lata. W przeciągu tego okresu chcemy to [akwizycję OTP] spłacić. Spodziewamy się, że potem Orlen nie będzie chciał utrzymać jednego dostawcy. I raczej należy się spodziewać, że w perspektywie np. 10 lat będzie tam model, jaki mają inne firmy petrochemiczne - będzie kilku dostawców - tak jest w Lotosie i na Zachodzie, jest ich tam od 2 do 4" - wyjaśnił Cegielski.

"Ale nie spodziewamy się, że całkowicie zrezygnuje, powinna zostać istotna rola OTP" - podkreślił.

Według niego, inne kierunki potencjalnego rozwoju dla Grupy to m.in. przewozy innych produktów wytwarzanych w Płocku przez PKN Orlen.

"Od początku próbujemy przekonać Orlen, że możemy współpracować w zakresie przewozu także produktów niepaliwowych. Takie rozmowy trwają" - dodał.

Zarząd zapowiedział także, że w kolejnych kwartałach oczekuje lepszych wyników finansowych.

"W kolejnym kwartale duży wpływ będzie miała konsolidacja pełnych wyników OTP.  I kwartał, ze względu na sezonowość jest zawsze najsłabszy, a III zawsze najmocniejszy. Widać nasilenie sprzedaży w okresie wakacyjnym. I nie będzie obciążenia kosztami akwizycji" - powiedział członek zarządu Krzysztof Luks.

W lutym br. w wyniku transakcji o wartości 88,2 mln zł, Trans Polonia nabyła 100% aktywów Orlen Transport, z siedzibą w Płocku. Przejęty podmiot jest wiodącym dystrybutorem paliw, które dostarcza do ponad 1,4 tys. stacji GK Orlen. Spółka prowadzi działalność poprzez 23 terminale paliwowe rozlokowane w całej Polsce. Włączenie OTP (nowa nazwa spółki zależnej Orlen Transport) zwiększyła liczbę flotę Grupy o 223 specjalistyczne pojazdy.

TRN (TRANSPOL) to operator transportowo-logistyczny oferujący przewozy cysternowe płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus