Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Netia chce poszerzyć swoją grupę docelową, rozpoczyna kampanię

Udostępnij

Netia rozpoczyna kampanię, której celem jest poszerzenie swojej grupy docelowej klientów i wzmocnienie skojarzenia swojej marki o kompetencje dostawcy TV, poinformował dyrektor marketingu i rozwoju biznesu operatora Michał Zawadzki.

"Cele naszej nowej kampanii to poszerzenie grupy docelowej i kompetencji marki szczególnie o telewizję. Chcemy żeby marka Netii stała bliższa się klientom poprzez możliwości samodzielnej pakietyzacji i komponowania usługi. Oferta będzie obowiązywać na własnej sieci" - powiedział Zawadzki podczas spotkania z dziennikarzami. 

Szef oferty Netii Rafał Sakowski doprecyzował, że obecnie celem operatora jest zainteresowanie swoją ofertą segmentów "bardziej masowych" i przesunięcia się w tym kierunku bez rezygnacji z dotychczasowej grupy docelowej lepiej sytuowanych i otwartych na nowości klientów wielkomiejskich. 

Zaznaczył, że operator obserwuje w ostatnich kilku latach zmianę czynników, którymi klienci kierują się przy wyborze oferty. Decyzję warunkuje nie tylko czysty internet (cena i prędkość), ale pakiety, TV, czy funkcjonalności dekodera. 

Netia wskazała także, że według badań klienci chcą możliwości konfigurowania swoich pakietów i ramówki. Kolejne czynniki zainteresowania ofertą to cena, a także atrakcyjne kanały TV.

Operator podał też, że ma już 40% penetrację usługami TV w bazie klientów internetu, a jednocześnie już 70% nowych klientów decyduje się na pakiety internet + TV, a na sieci HFC w Warszawie i Krakowie to wręcz powyżej 90%. 

Spółka stawia na "upgrade" swojej sieci w ramach programu rozbudowy do standardu światłowodowego. Jak zaznaczono, szybkie łącze to nie tylko szybki internet, ale TV w najlepszym standardzie, co ma wzmacniać potencjał operatora w przejmowaniu klientów sieci kablowych. 

"Dzięki kampanii reklamowej chcemy zwiększyć znajomość marki Netii jako dostawcy TV o 8 pkt proc. z 22% obecnie" - wskazał Sakowski.

Cele krótkoterminowe to wygenerowanie zainteresowania i sprzedaży oferty, a długoterminowo chodzi o rozwój znajomości i kompetencji marki w internecie i TV, zaznaczyli przedstawiciele operatora. 

W ramach kampanii operator będzie dawał możliwość przetestowania usługi za darmo do końca roku.

NET (NETIA) S.A. to operator telekomunikacyjny, dostawca usług telewizyjnych, internetu stacjonarnego oraz mobilnego, telefonii stacjonarnej, a także telefonii komórkowej. Spółka jest notowana na GPW od 2000 r.