AGO (AGORA) szacuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć o 2-4% w porównaniu z 2017 r., podała spółka.
"Wartość wydatków na reklamę w Polsce w I kwartale 2018 r. wzrosła o 8% do kwoty około 2,1 mld zł. Według szacunków spółki, w 2018 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć od 2% do 4% w porównaniu z 2017 r. W I kwartale 2018 r. dynamika wzrostu wydatków na rynku reklamy była zaskakująco wysoka. Trudno jednak oczekiwać, że takie tempo wzrostu wydatków na reklamę utrzyma się w kolejnych kwartałach 2018 r., dlatego też spółka zdecydowała się nie zmieniać na tym etapie swoich szacunków odnośnie wartości tego rynku w 2018 r." - czytamy w raporcie.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM. Agora jest współwłaścicielem kanału telewizyjnego Metro na ósmym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej oraz kanału Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z Kino Polska TV.