Alumetal zakłada utrzymanie dobrej koniunktury na rynku, co powinno przełożyć sie na realizację celów programu motywacyjnego na 2018 r., poinformował prezes Szymon Adamczyk.
"W 2018 r. zakładamy utrzymanie dobrej koniunktury w automotive i poziomu marży benchmarkowej powyżej średniej długoterminowej, co powinno pozytywnie wpłynąć na wyniki" - powiedział Adamczyk podczas konferencji prasowej.
"Zarząd dąży do tego, by w tym roku osiągnąć I krok opcji menedżerskich" - dodał prezes.
Cele programu motywacyjnego AML (ALUMETAL) to 117,37 mln zł EBITDA i 86,24 mln zł zysku netto w 2018 r., 129,11 mln zł EBITDA i 94,87 mln zł zysku netto w 2019 r. oraz 145,24 mln zł EBITDA i 106,72 mln zł zysku netto w 2020 r. Dodatkowym parametrem jest wzrost kursu akcji 5 pkt proc. powyżej rocznego wzrostu WIG.
Alumetal planuje ok. 40 mln zł nakładów inwestycyjnych w 2018 r., poinformował dyrektor finansowy Przemysław Grzybek.
"Zakładamy ok 40 mln zł i tu również [podobnie w ubiegłym roku] dominować będą wydatki związane z finalizacją projektu Gorzyce" - powiedział Grzybek podczas konferencji prasowej.
W Gorzycach Alumetal realizuje projekt rozbudowy stopów wstępnych. W 2017 r. wydatki na ten cel wyniosły 20,6 mln zł, a łączny budżet projektu szacowany jest obecnie na 63,2 mln zł.
W 2017 r. Alumetal zrealizował 48,4 mln zł nakładów inwestycyjnych, w tym 8,3 mln zł wyniosły nakłady odtworzeniowe, 2,3 mln zł metal management, a 37,8 mln zł wydatki na miks produktowy i zwiększenie mocy produkcyjnych.
Grupa kapitałowa Alumetal działa w przemyśle odlewniczym i hutniczym w zakresie produkcji wtórnego aluminium, tj. wytwarzania aluminiowych stopów odlewniczych oraz stopów wstępnych ze złomu aluminiowego. Grupa Alumetal zajmuje w tej dziedzinie pozycję krajowego lidera oraz jest czwartym największym wytwórcą wtórnych stopów aluminium w Europie. Spółka jest notowana na GPW od lipca 2014 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Alumetalu sięgnęły 1 456 mln zł w 2017 r.