IMG ma do końca roku podjąć decyzję o wyborze źródeł dodatkowego finansowania, nie wyklucza wejścia na rynek publiczny, podała spółka.
"IMG, lider na rynku dostawców sprzętu i zaopatrzenia dla klubów fitness, zamierza zwiększyć i poszerzyć skalę działalności. Na rynek trafi m.in. kolekcja odzieży skierowana do entuzjastów aktywnego spędzania wolnego czasu. Do końca roku spółka podejmie decyzję o wyborze źródeł dodatkowego finansowania. Nie wyklucza wejścia na rynek publiczny" - czytamy w komunikacie.
"Żeby zrealizować te plany, potrzebujemy dodatkowych źródeł finansowania. Nie wykluczamy żadnych form pozyskania kapitału - kredytu, obligacji, emisji akcji - ostateczną decyzję w tej sprawie podejmiemy do końca roku" - zapowiedział prezes IMG Arkadiusz Paszun, cytowany w komunikacie.
Obecnie w portfelu spółki znajduje się blisko 600 klientów, m.in. Calypso Fitness, Fitness Academy czy Platinium Fitness.
"Zainteresowanie usługami klubów fitness w Polsce wciąż rośnie. Chociaż daleko nam jeszcze do średniej krajów Europy Zachodniej, to liczba członków klubów, w perspektywie najbliższych kilku lat, zwiększy się o ponad 40%. Chcemy partycypować w tym wzroście. Dotychczas zaopatrywaliśmy kluby fitness, ośrodki medyczne, hotele i jednostki wojskowe w sprzęt i akcesoria sportowe, obecnie jesteśmy na etapie rozszerzania skali naszego biznesu" - powiedział Paszun.
Jak wynika z raportu "The European Health & Fitness Market 2016", członkostwo w klubach fitness w kraju posiada aktualnie 7,4% osób, czyli 2,84 mln Polaków. Wskazuje to na duży potencjał wzrostu - w krajach z największą liczbą aktywnie ćwiczących osób, m.in. Holandii czy Szwecji, z usług świadczonych przez kluby, korzysta ponad 16% społeczeństwa, podano w informacji.
"Odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku jest rozszerzenie modelu biznesowego IMG, opartego dotychczas głównie na relacji B2B. Obecnie spółka współpracuje z właścicielami największych sieci klubów fitness w Polsce, nie tylko wyposażając obiekty w profesjonalny sprzęt sportowy, lecz także prowadząc kompleksowe doradztwo i serwis. Jest też producentem akcesoriów i drobnego sprzętu do ćwiczeń sygnowanych marką własną Gipara, których sprzedaż planuje również na rynkach zagranicznych" - czytamy dalej w komunikacie.
Spółka aktualnie kończy przygotowania nowej linii biznesowej, jaką jest odzież sportowa Gipara, której sprzedaż wkrótce rozpocznie. Wchodzi również na nowy dla niej rynek rehabilitacji, poszerzając swoją ofertę o profesjonalny sprzęt rehabilitacyjny marki SportsArt, wymieniono w informacji.
Jak wynika ze wcześniej przytoczonego raportu, wartość europejskiego rynku fitness w 2016 roku wyniosła 26,3 mld euro. Przychody polskich klubów fitness osiągnęły w ubiegłym roku łącznie poziom 842 mln euro, czyli ok. 3,68 mld zł.
IMG S.A. to lider rynku wśród dostawców kompleksowego wyposażenia dla największych sieci klubów fitness w Polsce. Producent akcesoriów, urządzeń fitnessowych oraz odzieży sportowej marki Gipara Fitness. Współpracuje m. in. z Calypso Fitness, Fitness Academy, Platinium Fitness, Smart Gym, Fabryka Formy, Saturn Fitness, Total fitness, Zdrofit, Jatomi, Fit Forma. Wyłączny dystrybutor renomowanej marki SportsArt w kraju. Firma istnieje od ponad 22 lat.