RFK (RAFAKO) kończy prace projektowe dotyczące krótkiego autobusu elektrycznego i chce stworzyć trzy prototypy do końca 2018 r., poinformował wiceprezes Jarosław Dusiło. Spółka nie wyklucza sprzedaży całego projektu, dodał.
"Do końca br. zakończymy prace projektowe i planujemy przystąpić do kompletacji podzespołów. Do końca 2018 r. chcemy mieć docelowo 3 prototypy, które będą się nieznacznie różniły zastosowanymi rozwiązaniami. Mamy już podpisane umowy z miastami, takimi jak Jaworzno, czy Racibórz, gdzie po homologacji będziemy mogli testować nasze pojazdy. Oprócz planów związanych z uruchomieniem produkcji, nie wykluczamy również sprzedaży całego projektu" - powiedział Dusiło podczas spotkania prasowego.
Projekt autobusu elektrycznego powstaje w Rafako od ok. 2 lat.
"Dwa lata temu istniało ryzyko, że Rafako nie będzie wykorzystywać swojego potencjału produkcyjnego, dlatego rozpoczęliśmy poszukiwania rozwiązań czy projektów, na które będzie zapotrzebowanie w przyszłości. Obserwując trendy na świecie, doszliśmy do wniosku, że powinniśmy zainteresować się elektryfikacją transportu publicznego. Dziś zagrożenia dotyczącego niewykorzystania naszych mocy nie ma, ale projekt będzie kontynuowany" - dodał wiceprezes.
Rafako stworzyło własny zespół, który zajmuje się projektem oraz współpracuje z zewnętrznymi firmami w obszarach, w których nie ma kompetencji, wskazała spółka.
"Nasz projekt od początku jest stworzony jako auto elektryczne, co stwarza przewagę nad projektami które są dostosowaniem np. projektów na bazie pojazdów spalinowych, które zostały jedynie przerobione" - podsumował Dusiło.
Rafako S.A. jest największym w Europie producentem kotłów oraz urządzeń ochrony środowiska dla energetyki. Oferuje generalną realizację bloków energetycznych opalanych paliwami kopalnymi. Większościowym akcjonariuszem spółki jest PBG.