MVP (MARVIPOL) widzi "mocne przesłanki" dla podwojenia sprzedaży samochodów w perspektywie kilku lat wobec spodziewanych w tym roku 2,5 tys. sprzedanych pojazdów, poinformował dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego Arkadiusz Miętkiewicz.
"Pierwsza ostrożna prognoza to było 2,3 tys. samochodów w tym roku. Później zapowiedzieliśmy, że zrobimy 2,5 tys. i z dużym prawdopodobieństwem ten plan zrealizujemy" - powiedział Miętkiewicz podczas spotkania prasowego zorganizowanego przez Inwestorzy.tv
"Pracujemy nad planem 5-letnim, również z naszą centralą. Dziś nasz producent skupia się na osiągnięciu 1 mln sprzedanych aut już w roku fiskalnym 2020/21, co oznacza podwojenie sprzedaży w stosunku do ub.r. My musimy iść za tym trendem. Chcemy podwoić sprzedaż w stosunku do obecnego roku w ciągu najbliższych kliku lat, czyli w takim średnim terminie. W tej chwili określamy, co musi się stać, byśmy mogli sprzedać określoną liczbę samochodów. Na razie badamy jak sprzedać 5 tys. aut w roku 2020/2021. To jeszcze nie jest deklaracja, ale taki przyświeca nam cel" - wyjaśnił Miętkiewicz.
"Krótko mówiąc, za pięć lat to jest takie minimum '5 tys. plus' na poziomie ogólnopolskim. I bardzo prężna sieć dilerska obejmująca wszystkie 16 województw" - powiedział także.
Wyjaśnił, że celem spółki jest rozbudowa sieci dilerskiej samochodów do 2020 r. o 2 salony w Warszawie oraz kolejnych 5 w Katowicach, Rzeszowie, Lublinie, Kielcach, Szczecinie i Olsztynie.
"To już daje potencjał wzrostowy na [dodatkowe] 2-2,5 tys. szt. To daje mocne przesłanki by podwoić liczbę sprzedanych aut z tego roku w ciągu kliku lat" - podsumował.
21 listopada akcjonariusze Marvipolu oraz Marvipol Development zdecydowali o dokonaniu podziału spółki Marvipol poprzez przeniesienie części majątku na spółkę Marvipol Development oraz o zmianie nazwy Marvipolu na British Automotive Holding (BAT). BAT będzie obejmowała obecny segment motoryzacyjny spółki, a Marvipol Development - deweloperski.