Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sare jest gotowe na akwizje po zakończeniu przeglądu opcji strategicznych

Udostępnij

SAR (SARE) prowadzi analizy rynkowe i rozmowy z potencjalnymi podmiotami w celu realizacji akwizycji, ale za wcześnie jest na ujawnienie szczegółów, wynika ze słów prezesa Dariusza Piekarskiego. Połączenie spółek z grupy Sare: Teletarget i Salelifter przyniesie pozytywny wpływ na wyniki w kolejnych kwartałach, dodał prezes.

"Jesteśmy w trakcie przeglądu opcji strategicznych i to nas nieco zablokowało w przypadku akwizycji. W tym roku były m.in. przymiarki do przejęcia Gadu-Gadu, ale to nie jest tak, że nie prowadzimy analiz i nie prowadzimy rozmów. One są prowadzone, ale są one na etapie wstępnym i nie możemy o nich jeszcze komunikować" - powiedział Piekarski podczas konferencji prasowej.

Według zarządu, przegląd opcji strategicznych wynika on z faktu, że obecni akcjonariusze wystosowali jakiś czas temu zapytanie do rynku kapitałowego, czy jest jakieś zainteresowanie ze strony inwestorów akcjami Sare.

"Ten przegląd opcji polega m.in. na tym, że poszukuje się ewentualnych inwestorów. Odbyły się pierwsze rozmowy z potencjalnymi inwestorami, ale nie ma jeszcze żadnych konkretnych decyzji w tej sprawie" - powiedział członek zarządu ds. finansowych Krzysztof Zawadzki.

Według prezesa, zamknięcie przeglądu opcji da "zielone światło na dalszą realizację przez spółkę akwizycji".

Pod koniec października br. Sare przedstawił plan połączenia spółek z grupy: Teletarget z Salelifter.

"Jesteśmy w procesie połączenie tych dwóch spółek. Optymalizacja kosztów wraz ze skróceniem podejmowania decyzji były głównymi celami naszych decyzji. To będzie miało pozytywny wpływ na wyniki w kolejnych kwartałach" - dodał prezes.   

Sare odnotowało 0,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2017 r. wobec 0,51 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,67 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 10,23 mln zł rok wcześniej.

"Zanotowaliśmy jednak m.in. wzrost przychodów w tym samym okresie. Liczymy, że IV kw. będzie lepszy" - powiedział prezes.

Według Sare, do 2020 r. najszybciej w ujęciu globalnym rozwijać się będzie reklama w internecie, średniorocznie w tempie 11%. W przypadku e-commerce jego wartość w Polsce szacowana jest na 36-40 mld zł.   

"W Polsce szacuje się, że udziały reklamy internetowej zrówna się z udziałami reklamy telewizyjnej w okolicach 2020 r. W Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę w internecie przewyższyły telewizyjne  jakieś 10 lat temu, a  niedawno stało się to w Rosji" - dodał Piekarski.

Sare to technologiczna spółka oferująca zaawansowane, dedykowane narzędzia IT, służące wspieraniu sprzedaży i automatyzacji marketingu. W 2016 r. przeszła na główny rynek GPW z NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus