WOJ (WOJAS) planuje posiadać 178 sklepów (w tym 158 w Polsce) na koniec tego roku wobec 181 (163 w Polsce) na koniec ubiegłego roku i 182 (162 w Polsce) na koniec III kw. br., podała spółka.
"Na koniec roku w Polsce emitent planuje mieć 158 salonów, a cała sieć sprzedaży ma liczyć 178 salonów. Związane jest to ze zmianami w zachowaniu konsumentów, podczas gdy kanał sprzedaży e-commerce odnotowuje dynamiczny wzrost, ruch w sklepach stacjonarnych spada. Dlatego Emitent podczas odnowień umów najmu w pierwszej kolejności skupia się na renegocjacji stawek czynszowych, a gdy analiza rentowności sklepu wskazuje na trwałą nierentowność - zapada decyzja o likwidacji salonu. Jednocześnie emitent wciąż poszukuje nowych atrakcyjnych lokalizacji w Polsce pod nowe salony" - czytamy w raporcie za III kw.
Sieć sprzedaży Wojasa znajduje się w Polsce, Słowacji, Czechach, Białorusi i w Rumunii. W ciągu tego roku sieć ta zwiększyła się o 3 salony w Rumunii, podano także.
"Emitent rozwija detaliczną sieć sprzedaży pod marką Wojas za granicą uznając to za strategiczny cel długookresowy. Efektem tego jest wejście pod koniec 2016 r. do Rumunii, a w 2017 r. otwarto w tym kraju dodatkowe dwa sklepy. Detaliczna zagraniczna sieć sprzedaży opowiada za 13,9 mln zł przychodów po 9 miesiącach 2017 r., co oznacza wzrost przychodów o 22,2% r/r. Z zebranych doświadczeń na rynkach zagranicznych wynika, iż bardzo istotna w dłuższym horyzoncie czasowym jest znajomość marki Wojas na danym rynku i jej pozycjonowanie na tle konkurencji. Wiąże się to z istotnymi nakładami na promocję i reklamę w danym kraju" - czytamy także w raporcie.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r. W 2016 r. spółka odnotowała 229 mln zł skonsolidowanych przychodów.