MIL (MILLENNIUM) planuje wzrost kredytów konsumpcyjnych o 40% w ciągu trzech lat i chce zwiększyć bazę klientów z segmentu mikro o ponad 40% w tym czasie, poinformował prezes Joao Bras Jorge.
"Rynek kredytów konsumpcyjnych jest bardzo atrakcyjny, przewidujemy 6% wzrostu rocznie. To przychody, które będą rosły. Wykorzystamy nasze pełne możliwości cyfrowe, by móc zaoferować klientom naszego banku konkurencyjne warunki. Przewidujemy wzrost o 40% naszego wolumenu kredytów konsumpcyjnych do roku 2020" - powiedział Jorge podczas konferencji prasowej.
Prezes poinformował, że do mocnego silnika - planu pozyskania 600 tys. klientów w ciągu 3 lat - zamierza dodać 4 obszary: inwestycje, kredyty konsumpcyjne, mikrofirmy oraz korporacje oraz MSP.
"Zamierzamy naszą klientocentryczność rozwijać dalej. Przy nowej technologii możemy uzyskiwać personalizację klientów na skalę masową, dlatego rozwijamy segmentację behawioralną. Już teraz mamy segmentację 1,5 mln liczby klientów. Będziemy uzupełniać silny wzrost liczby klientów 4 obszarami - inwestycje, kredyty konsumpcyjne, mikrobiznes oraz korporacje i małe i średnie firmy" - powiedział prezes.
Celem banku jest, aby w 2020 roku 45 tys. klientów zamożnych było objętych produktami inwestycyjnymi.
"Polska jest wciąż daleko za rynkami UE - jesteśmy w stanie rozszerzać nasz model inwestycji dla klientów zamożnych. Doradca osobisty pozostanie kluczowym elementem dla wsparcia procesu decyzyjnego" - wskazał Jorge.
W segmencie mikrofirm celem banku jest wzrost bazy klientów o 42% do 2020 r., przy wykorzystaniu modelu cyfrowego oraz silnej oferty leasingowej dla tego segmentu.
"W segmencie korporacje i MSP - rozwijaliśmy się o 28% rocznie w ciągu ostatnich 3 lat. W kredytach to było 10% rocznie. Osiągamy więcej niż benchmark, przewidujemy wzrost o 19% bazy klientów do roku 2020" - powiedział także prezes.
Bank poinformował, że prowadzi przygotowania do uruchomienia banku hipotecznego, aby wspierać dalszy rozwój biznesu.
Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) - jako pierwszej instytucji finansowej - zadebiutowały na GPW. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) - największy komercyjny bank w Portugalii.