BRA (BRASTER) planuje, że w najbliższych dniach podpisze finalną umowę z partnerem w Irlandii. Ponadto jeszcze w listopadzie spółka chce uruchomić pilotaż medyczny swojego urządzenia Braster w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i jest już w trakcie pilotażu w Japonii, poinformował ISBnews prezes Brastera Marcin Halicki.
"W najbliższych dniach chcemy podpisać finalną umowę z naszym partnerem w Irlandii. Odbyliśmy tam pilotaże medyczne i techniczne. Przeszkoliliśmy naszego partnera, sprzedawców oraz wielu lekarzy z korzystania z naszego systemu. Aktualnie pracujemy wspólnie z partnerem nad kampanią marketingową" - powiedział Halicki w rozmowie z ISBnews.
Dodał, że w tym kraju głównym kanałem sprzedaży ma być sklep internetowy partnera, ale spółka nie wyklucza innych metod dystrybucji.
W Zjednoczonych Emiratach Arabskich trwa obecnie rejestracja systemu Braster, zaś pilotaż medyczny ma ruszyć jeszcze w listopadzie. Spółka jest obecnie w trakcie pilotaży w Japonii - przeprowadziła 2-dniowe szkolenie lekarzy z prestiżowego St. Marianne Hospital - Breast and Imaging Centre w Kawasaki i negocjuje obecnie szczegółowe warunki współpracy, które mają polegać na opracowaniu i wdrożeniu kompleksowej strategii przygotowującej produkt Brastera do wejścia na rynek japoński.
"Poza Irlandią, Japonią i ZEA, rozmowy w sprawie sprzedaży lub pilotażu systemu Braster toczą się na wielu rynkach na całym świecie. Rozmawiamy z potencjalnymi partnerami z Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoch, Chin, Portugalii, Indii, Argentyny, RPA, Iranu, Malezji i Arabii Saudyjskiej. Wielu z nich jest zainteresowanych współpracą, natomiast wcześniej chcą poznać cały system i urządzenie" - podkreślił Halicki.
Prezes poinformował, że w Polsce w ostatnich kilku miesiącach Braster koncentrował się na dotarciu do środowiska lekarskiego oraz przekonywaniu gmin do włączenia urządzenia w lokalne programy zdrowotne.
"Bardzo cieszy fakt, iż wielu lekarzy, z którymi mieliśmy okazję rozmawiać, zna nasze urządzenie i w ramach profilaktyki zachęca kobiety do jego używania. Równie istotne jest dla nas dotarcie do polskich gmin. Coraz więcej jednostek samorządowych uruchamia programy zdrowotne dla swoich mieszkańców. Bardzo często programy te obejmują profilaktykę raka piersi. Z punktu widzenia rozwoju działalności na rynku w Polsce, sektor samorządowy ma dla nas kluczowe znaczenie" - zaznaczył prezes.
W październiku Braster uruchomił nową odsłonę strony internetowej Braster i swojego e-sklepu. Została ona przygotowana pod kątem zagranicznych odbiorców.
Spółka zmieniła również formę sprzedaży urządzenia Braster. Obecnie kobiety mogą zakupić urządzenie za stałą, niezmienną cenę i do tego wybrać dogodny dla siebie pakiet badań.
"Angażujemy się również w różnego rodzaju konferencje, kongresy czy wystawy. Wzięliśmy udział w jednym z największych na świecie kongresów onkologicznych - ESMO 2017 w Madrycie. W trakcie tego typu wydarzeń odbywamy spotkania z liderami opinii i lekarzami z całego świata. 19-20 października odbył się w Nowym Jorku World Congress on Radiology and Oncology, na którym mieliśmy swój wykład i przeprowadziliśmy warsztaty prezentujące działanie urządzenia" - powiedział Halicki.
Spółka złożyła w czerwcu do amerykańskiej FDA wniosek o dopuszczenie urządzenia do sprzedaży na podstawie procedury uproszczonej, aby proces rejestracji systemu Braster przebiegł możliwe jak najszybciej.
"Próbujemy zarejestrować i wprowadzić bardzo zaawansowane urządzenie na najbardziej wymagającym pod względem procedur rynku na świecie. To wymaga czasu. Nie otrzymaliśmy jeszcze formalnej decyzji jak mamy dalej postępować w procedurze, ale cały czas prowadzimy dialog z amerykańskim regulatorem. Współpracujemy też z amerykańskim partnerem – potencjalnym dystrybutorem, który pomaga nam w rejestracji urządzenia" - podsumował Halicki.
Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester - innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2015 r.