Przychody Grupy Orbis wzrosły o 7,9% r/r do 247,2 mln zł w I kw. 2016 r., podała spółka, prezentując wstępne dane.
Frekwencja w hotelach w tym czasie wzrosła r/r o 2,3 pkt proc. do 55,8%, średnia cena za pokój (ARR) zwiększyła się o 4,4% r/r do 204,9 zł a przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR) - o 8,9% r/r do 114,3 zł, podano w komunikacie.
W Polsce frekwencja w hotelach wzrosła r/r o 1,9 pkt proc. do 56,7%, średnia cena za pokój (ARR) - o 3,1% r/r do 198,9 zł, a przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR) o 6,7% r/r do 112,8 zł.
Dane te uwzględniają wyniki hoteli własnych spółek: Orbis S.A., Hekon - Hotele Ekonomiczne S.A., UAB Hekon, Katerinska Hotel s.r.o., Accor Pannonia Hotels Zrt., Accor Pannonia Slovakia, Accor Hotels Romania S.R.L., podano także.
Hotele grupy ORB (ORBIS) działają pod działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Na koniec 2015 roku sieć Grupy składała się z 108 hoteli, dysponujących około 18,8 tys. pokoi. Większość z nich (64 obiekty) funkcjonowało w Polsce.