Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Strata netto Vistalu wyniosła 107,1 mln zł w II kw. 2017 r.

Udostępnij

VTL (VISTAL) odnotował 107,1 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 7,69 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 126,26 mln zł wobec 10,36 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,58 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 122,07 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2017 r. spółka miała 102,75 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 12,48 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 116,14 mln zł w porównaniu z 202,79 mln zł rok wcześniej. W pierwszym półroczu 2017 r. wynik EBITDA wyniósł -113 797 tys. zł.

Vistal podał 9 września, że w wyniku aktualizacji budżetów długoterminowych kontraktów szacuje, iż obniżenie wyniku na kontraktach może zmniejszyć skonsolidowany wynik finansowy brutto za I półrocze br. o ok. 88,1 mln zł. Spółka zdecydowała wtedy też o utworzeniu odpisu aktualizującego w wysokości ok. 3,4 mln zł. Pod koniec września Vistal Gdynia, w związku z otrzymaniem od Vistal Offshore korekty wyceny długoterminowych kontraktów budowlanych, skorygował aktualizację wyceny swoich długoterminowych kontraktów budowlanych, co miało pomniejszyć dodatkowo jednostkowy wynik finansowy brutto o ok. 0,7 mln zł oraz skonsolidowany wynik finansowy brutto o ok. 44,7 mln zł.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2017 r. wyniosła 61,95 mln zł wobec 10,29 mln zł zysku rok wcześniej.

Vistal Gdynia - spółka dominująca grupy Vistal - to producent konstrukcji stalowych, realizujący kontrakty dla klientów w kraju i na rynkach zagranicznych. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w styczniu 2014 r. Grupa działa w segmentach infrastrukturalnym, marine i offshore, w tym infrastruktury portowej, budownictwa kubaturowego i energetyki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus