Strategia TBL (TBULL) na lata 2017-2022 zakłada m.in. wydawanie tytułów o znacznie większej wartości sprzedaży z pojedynczego tytułu, co pozwoli w większym stopniu dostosować realizowane projekty do oczekiwań graczy i rynku, podała spółka. Decyzja ta spowoduje pojawienie się większych tytułów w 2018 r. oraz realizowanie wyższych przychodów w kolejnych latach. Spółka chce też zwiększyć nakłady na rozwój technologiczny w zakresie tworzenia architektury serwerowej i rozwiązań multiplayer, a także poszerzyć kanały dystrybucyjne o platformy stacjonarne (PC i konsole).
"Spółka realizować będzie strategię, której najistotniejsze elementy to:
* wydawanie tytułów o znacznie większej wartości sprzedaży z pojedynczego tytułu;
* krótkoterminowe zmniejszenie liczby tytułów debiutujących na rynku w trakcie prac trwających nad tytułami o znacznie większej wartości sprzedaży; efektem tego będzie pojawienie się większych tytułów w roku 2018 i realizowanie wyższych przychodów w kolejnych latach;
* zwiększenie nakładów na rozwój technologiczny spółki w zakresie tworzenia architektury serwerowej i rozwiązań multiplayer;
* poszerzenie kanałów dystrybucyjnych o platformy stacjonarne (PC i konsole);
* budowanie spójnego portfolio pomiędzy platformami mobilnymi, a platformami stacjonarnymi (PC i konsole);
* rozwój współpracy ze strategicznymi partnerami (w tym największymi platformami dystrybucji aplikacji i gier mobilnych: App Store, Google Play, Windows Store, BlackBerry World itp.);
* poszerzenie portfolio gier o nowe gatunki w celu otworzenia się na zupełnie nowy segment graczy" - czytamy w komunikacie.
Realizacja strategii T-Bull pozwoli na zbudowanie i ugruntowanie jej pozycji w światowej czołówce producentów gier, podkreślono także.
"Podjęcie strategicznej decyzji polegającej na wydawaniu gier o znacznie większej wartości sprzedaży pozwoli w dużo większym stopniu dostosować realizowane projekty do obecnych oczekiwań graczy i rynku. Decyzja ta spowoduje pojawienie się większych tytułów w roku 2018 oraz realizowanie wyższych przychodów w kolejnych latach" - czytamy dalej.
W związku z planowanym rozwojem technologicznym spółki, w latach 2017–2018 zwiększone zostaną nakłady na rozwój autorskich technologii z zakresu multiplayer oraz architektury serwerowej. Rozwiązania te będą mieć na celu poprawę parametrów monetyzacji z użytkownika pojedynczego tytułu, a w konsekwencji zwiększenie przychodów ze sprzedaży publikowanych przez spółkę gier w kolejnych latach.
Do 2022 roku spółka planuje też rozszerzenie kanałów dystrybucyjnych o platformy stacjonarne (PC i konsole). Wraz z otworzeniem się na nowe kanały dystrybucyjne T-Bull rozpocznie budowanie spójnego portfolio pomiędzy platformami mobilnymi i stacjonarnymi. Dywersyfikacja kanałów pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo rosnącego biznesu, a spójne portfolio wspomagać będzie dodatkowo promocję tytułów, wyjaśniono.
T-Bull to polskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i dystrybucją gier mobilnych. Zostało ono założone w 2010 roku. Firma posiada swoją siedzibę we Wrocławiu. Początkowo studio zajmowało się produkcją gier mobilnych dedykowanych na platformę iOS, by niedługo później rozpocząć pracę nad wdrożeniem produktów na inne platformy: Android, BlackBerry OS, Windows Phone i inne. Do tej pory spółka wyprodukowała i wydała ponad 170 aplikacji. T-Bull specjalizuje się w tworzeniu gier mobilnych opartych na modelu płatności Free-to-Play (F2P).