Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cena emisyjna akcji The Dust ustalona na maksymalnym poziomie 12 zł

Udostępnij

The Dust, wspólnie z akcjonariuszami sprzedającymi, ustalił cenę emisji i sprzedaży oferowanych akcji na 12 zł, czyli na poziomie ceny maksymalnej, podała spółka. Przydział akcji nastąpi do 8 września, a jeszcze w 2017 r. spółka zamierza zadebiutować na NewConnect.

"Przy ustalaniu ceny emisyjnej wraz z akcjonariuszami sprzedającymi kierowaliśmy się tym, aby była zarówno atrakcyjna dla inwestorów, jak i zaspokajała nasze potrzeby kapitałowe. Dzięki pozyskaniu środków od inwestorów będziemy mogli kontynuować dynamiczny rozwój firmy, a nawet jeszcze go przyśpieszyć. Naszym celem strategicznym jest rozwój segmentu gier własnych w modelu free-to-play, który otwiera przed nami perspektywy dynamicznie rosnącego, globalnego rynku o wartości ok. 40 mld USD. Jednocześnie nie zapominamy o advergamingu, który już teraz generuje istotne i przewidywalne wyniki finansowe. Dzięki pozycji lidera na polskim rynku i ekspansji na zachodnią Europę również w tym zakresie spodziewamy się znaczących wzrostów" - powiedział prezes Jakub Wolff, cytowany w komunikacie.

Oferta publiczna obejmuje do 220 000 akcji, z czego 145 000 stanowią akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75 000 to istniejące akcje serii B. Inwestorzy indywidualni zapisywali się na akcje do 29 sierpnia. W dniach 31 sierpnia i 1 września będą przyjmowane zapisy w transzy dużych inwestorów. Do 8 września planowany jest przydział oferowanych akcji, które w IV kw. mają zadebiutować na rynku NewConnect. Oferującym akcje jest Polski Dom Maklerski, a w konsorcjum uczestniczą również Millennium Dom Maklerski oraz Dom Maklerski Capital Partners, podano również.

"W 2016 r. przychody z tytułu produkcji własnych stanowiły 10% wszystkich przychodów, natomiast plan na 2017 r. zakłada wzrost ich udziału do 39%. Docelowo spółka chce uzyskiwać z nich około 70% przychodów, przy jednoczesnym stabilnym rozwoju gier reklamowych na zlecenie. Charakterystyczną cechą segmentu gier w modelu F2P jest ich darmowa dostępność oraz mikropłatności w aplikacji lub reklamy wyświetlane użytkownikom. The Dust zamierza skupić się na rozwoju dodatków do gier, które będą urozmaicać lub ułatwiać rozgrywkę" - czytamy dalej.

Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku wyniosły 625 tys. zł, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z przychodami w całym 2016 roku. Zysk netto w I półroczu 2017 r. wynosił 399 tys. zł i był ponad 5-krotnie wyższy niż w całym 2016 r., kiedy wyniósł 73 tys. zł, podano także.

The Dust to producent gier mobilnych w modelu advergamingowym oraz free-to-play.