Grupa Organic Farma Zdrowia zwiększyła przychody o 24% r/r do 25 mln zł w I kw. 2016 r., podała spółka.
"Największą dynamikę wzrostu wykazała spółka dystrybucyjna Eko-Wital. Jej sprzedaż zwiększyła się o 60% kw/kw i osiągnęła 12,1 mln zł. Było to możliwe m.in. dzięki powiększeniu bazy logistycznej pod koniec minionego roku" – czytamy w komunikacie.
Przychody kwartalne delikatesów Organic Farma Zdrowia wyniosły 14,5 mln zł, a w marcu sprzedaż zwiększyła się o 7,2% do blisko 5,4 mln zł.
"Stale rozwijamy naszą ofertę produktową. W marcu uzyskaliśmy koncesję na sprzedaż organicznych napojów alkoholowych. Nasza spółka dystrybucyjna Eko-Wital wprowadza do sprzedaży kilka piw pod marką Mnich, w tym belgijskie, ekologiczne piwo oraz krajowe piwa ważone według specjalnych receptur" - powiedział prezes Organic Farma Zdrowia Sławomir Chłoń, cytowany w komunikacie.
"Dane historyczne, jak i szacunki ekspertów wskazują, że trend wzrostowy na polskim rynku ekologicznej żywności utrzyma się co najmniej w najbliższej dekadzie. Szacunki Organic Farma Zdrowia wskazują, że w Polsce wzrost ten powinien utrzymać się przez kolejne dziesięciolecia, aby rynek mógł zbliżyć się do wielkości spożycia produktów ekologicznych w Unii Europejskiej. We Wspólnocie wskaźnik ten jest obecnie 10-cio krotnie większy niż u nas i wynosi ok.. 44 euro na osobę" - czytamy także w komunikacie.
Sieć sklepów ORG (ORGANIC) Farma Zdrowia składa się delikatesów stacjonarnych i on-line. Delikatesy stacjonarne działają w Warszawie, Gdyni, Gdańsku, Rumi, Katowicach, Gliwicach, Krakowie, Łodzi, Płocku, Poznaniu, Swarzędzu, Wrocławiu, Piasecznie, Łomiankach i Konstancinie, a delikatesy on-line działają na terenie całego kraju, oferując największy w Polsce asortyment produktów ekologicznych. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2008 r.