Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cyfrowy Polsat spodziewa się niższych kw/kw wolnych przepływów gotówkowych w III kw.

Udostępnij

CPS (CYFRPLSAT) spodziewa się w III kwartale niższych niż w poprzednich kwartałach wolnych przepływów gotówkowych (FCF) z związku ze zwiększonymi nakładami inwestycyjnymi i płatnościami programowymi, poinformowała członek zarządu ds. finansowych Katarzyna Ostap-Tomann. W całym roku FCF mają być zbliżone do poziomu ubiegłorocznego. 

"W ostatnich kwartałach nasz FCF ustabilizował się na wysokim poziomie. W III kw. spodziewamy się, że ten kwartał nie będzie obfitował w tak duży FCF jak w poprzednich kwartałach, co wynika z większego capeksu na sieć i konieczności płatności programowych" - powiedziała Ostap-Tomann podczas konferencji prasowej. 

W II kwartale FCF grupy wyniósł 466 mln zł, a w I kwartale 480 mln zł. W ostatnim kwartale ub.r. FCF wyniósł 458 mln zł. W okresie 12-miesięcznym poziom FCF po II kwartale wyniósł 1,77 mld zł, co oznacza wzrost o 26% r/r.

"Będziemy zadowoleni jak całoroczny FCF będzie zbliżony do ubiegłorocznego poziomu" - dodała członek zarządu ds. finansowych grupy.

W II kwartale wzrosły r/r przychody grupy do 2,47 mld zł, wynik EBITDA do 964 mln zł, a zysk netto wyniósł 282 mln zł, co daje wzrost o 22% r/r. Wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA obniżył się do poziomu 2,74x.  

"Zgodnie z założeniami realizowanej strategii multiplay, zwiększyliśmy w II kwartale nasycenie bazy usługami zintegrowanymi, odnotowaliśmy wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego i utrzymaliśmy niski wskaźnik rezygnacji z naszych usług" - wskazał prezes Tobias Solorz.

Już 24% klientów kontraktowych grupy korzysta z oferty multiplay. Grupa osiągnęła blisko 1,4 mln klientów usług zintegrowanych (wzrost o 18% r/r). Baza 5,8 mln klientów kontraktowych jest stabilna. Spośród nich każdy posiada średnio 2,31 usługi z portfolio Grupy. Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł o 1,4% r/r do 89,6 zł.

Ponadto grupa zanotowała silny przyrost liczby usług kontraktowych o 539 tys. w ujęciu r/r do ponad 13,4 mln. W segmencie telefonii komórkowej liczba usług kontraktowych wzrosła r/r o 252 tys. do poziomu ponad 6,8 mln.

"Wzrost ten jest efektem korzystnego wpływu strategii multiplay oraz przejściowo zintensyfikowanej migracji klientów z segmentu prepaid" - wskazał Solorz.

Dzięki dobrej sprzedaży usług Multiroom i płatnych OTT (m.in. subskrypcje pakietów serwisu Ipla) liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła o 203 tys. do ponad 4,8 mln. Baza usług Internetu mobilnego zwiększyła się r/r o 84 tys. do poziomu blisko 1,8 mln.

Baza usług prepaid, odzwierciedlająca rzeczywistą liczbę aktywnych użytkowników, pozostawała na stabilnym poziomie blisko 2,9 mln, a ARPU tego segmentu wzrosło o 8,5% r/r do 20,5 zł.

Kanały Grupy Polsat osiągnęły wyniki zgodne z długoterminową strategią Grupy - 24,9% udziału w oglądalności w II kwartale i 24,5% w pierwszym półroczu, na co złożyło się odpowiednio 12,6% i 12,7% kanału głównego oraz 12,3% i 11,8% kanałów tematycznych. Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat w II kwartale br. wzrosły rok do roku o 0,5% (w tym czasie cały rynek spadł o 1,2%) do poziomu 307 mln zł, dzięki czemu udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 27,6%. W I półroczu Grupa odnotowała wzrost przychodów o 1,1% r/r (w tym czasie cały rynek spadł o 0,5%) do poziomu 541 mln zł, a jej udział w rynku reklamy wzrósł do 26,7%.

"Wynik osiągnięty przez Grupę Telewizji Polsat należy oceniać jako bardzo silny, biorąc pod uwagę wysoki punkt odniesienia – przed rokiem, w okresie czerwiec - lipiec, kanały Telewizji Polsat transmitowały rozgrywki UEFA Euro 2016, co korzystnie wpłynęło na poziom ubiegłorocznych przychodów" - zaznaczył członek zarządu Maciej Stec.

W I poł. 2017 r. spółka miała 570,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 413,2 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 4 858,5 mln zł wobec 4 806,9 mln zł.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus