Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cena emisyjna w ofercie Cherrypick Games została ustalona na 60 zł za akcję

Udostępnij

Cena emisyjna w ofercie publicznej akcji serii B spółki Cherrypick Games została ustalona na 60 zł, podała spółka.

"Zgodnie z memorandum informacyjnym, po przeprowadzeniu wspólnie z oferującym procesu budowy księgi popytu, zarząd emitenta w dniu 23 sierpnia 2017 r. ustalił cenę emisyjną akcji serii B w wysokości 60 zł za jedną akcję" - czytamy w aneksie do prospektu emisyjnego.

Cena została ustalona na takim poziomie, aby zapewnić skuteczne przeprowadzenie publicznej oferty oraz aby iloczyn ceny emisyjnej i ostatecznie oferowanej liczby akcji serii B stanowił mniej niż 2,5 mln euro, wyjaśniono.

"Zarząd emitenta ustalił ostateczną liczbę akcji oferowanych w każdej z transz w następujący sposób:

w transzy detalicznej oferuje się 20 000 sztuk akcji serii B;

w transzy inwestorów instytucjonalnych oferuje się 83 500 sztuk akcji serii B" - czytamy dalej.

Spółka podawała wcześniej, że liczy na pozyskanie z oferty akcji ok. 6,2 mln zł. Środki z emisji mają być wykorzystane na produkcję i wsparcie sprzedaży (w tym user acquisition) gry "Friends" (0,8 mln zł i planowane wydanie 2017/18), gry "Beauty" (2 mln zł i planowane wydanie 2018), a także gry "Crime" (3,4 mln zł i planowana premiera w 2019).

Według harmonogramu, w dniach 24-30 sierpnia odbędą się zapisy na akcje serii B. Zakończenie oferty publicznej - przydział Akcji serii B (za pośrednictwem GPW dla Transzy Detalicznej) planowane jest do 1 września.

Oferującym jest DM BOŚ.

Spółka planuje m.in. powiększenie zespołu, ale również wzmocnienie działań w zakresie wsparcia sprzedaży i ekspansję geograficzną. Planowane jest otwarcie biura w USA i Singapurze, co wesprze działania na rynku południowo-wschodniej Azji. W ekspansji pomoże też wydawania kolejnych produktów na nowych rynkach, dzięki współpracy z takimi partnerami jak Sony, Tencent, Bandai Namco, czy Kuu Hubb.

Wśród najbardziej znanych tytułów warszawskiej spółki znajdują się m.in. "Touchdown Hero", który został pobrany przez graczy już 3,3 mln razy, a także "Must Deliver" (1,6 mln pobrań) i "Auctioneer" (1,8 mln pobrań tylko w pierwszym tygodniu), a przede wszystkim "My Hospital".

Obecnie ponad 80% przychodów Cherrypick Games pochodzi z mikropłatności (zakupy w grze), a tylko ok. 20% to reklamy. W przypadku "My Hospital" mikropłatności stanowią aż 87% przychodów.

Spółka podkreśla, że działa w najszybciej rosnącym segmencie rynku gier. Firma badawcza App Annie zakłada, że liczba pobrań ze sklepów z aplikacjami mobilnymi na całym świecie przekroczy 352 mld pobrań w roku 2021, a przychód brutto z zakupów użytkowników w tych sklepach przekroczy 139 mld USD.

Cherrypick Games realizuje też projekt "CherryStream", którego celem jest opracowanie systemu do produkcji gier umożliwiających interakcję między streamerem, publicznością i środowiskiem gry. Dzięki niemu widzowie będą mogli m.in. dokonywać warunkowych donacji uzależnionych od wyników gracza. Projekt uzyskał dofinansowanie w ramach programu GameINN.

Władze spółki zapowiadały wcześniej, że w tym roku zakładają debiut na NewConnect, a w 2018 r. - przejście na parkiet główny GPW.

Cherrypick Games to producent gier mobilnych oraz na platformy PC i konsole.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus